Prášky při nemoci
Vlasta
Dobrý den, chci se zeptat. Jak řádí všude chřipky a další nemoci, mě se to drží už celý měsíc. Antibiotika mi doktor nechtěl předepsat aby nezatěžoval více organismus, nedávno jsem dobrala jedny silné kvůli zápalu plic. Teď mám celý měsíc horečky, slzení z očí, bolest v krku, rýmu atd. 14 dní beru Modafen nebo Paralen, co zrovna rodiče koupí a Nurofen, oboje 2x denně (někdy 3x po 8mi hodinách). Je možné, aby u mě policisté při kontrole zjistili nepovolené látky? A v jakém množství?
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Antibiotika je naprosto správně, že Vám lékař nechtěl předepsat, protože pokud se opravdu jedná o chřipku, pak antibiotika nebudou mít žádný efekt, vzhledem k tomu, že chřipka je virové onemocnění a antibiotika virová onemocnění neléčí.
Pokud u Vás stav, který popisujete, přetrvává takovou dobu (14 dní), není na škodu navštíviti znovu lékaře, který by se měl přesvědčit, že Vaše současné onemocnění není další bakteriální onemocnění, popř. onemocnění způsobené jiným virulentním agens.
K Vaším závěrečným otázkám - pokud užíváte opravdu Paralen nebo NUROFEN, pak není možné abyste z po užití těchto přípravku měla reaktivní toxikologické testy při policejní kontrole, neboť neobsahují žádné zakázané nebo interferující látky. Pokud užíváte Paralen Plus nebo NUROFEN StopGrip, popř. i Modafen, pak tyto přípravky opravdu obsahují léčivou látku (pseudoefedrin), která může zbůsobit reaktivitu sceeningového toxikologického vyšetření. Výsledky screeningových vyšetření by se však měly vždy potvrzovat specifickou metodou, která je schopna rozlišit a identifikovat (popř. i kvantifikovat) jednotlivé látky a tudíž říci, jestli tato screeningová reaktivita byla způsobena užitím nějaké návykové látky, nebo byl test falešně pozitivní, např. po užití některých léčivých přípravků apod.
Nevím co přesně myslíte otázkou "v jakém množství", ale pokud myslíte otázku jaká by byla Vaše hladina v krvi, pak je to velice složitá otázka, na kterou v podstatě nelze odpovědět, vzhledem k tomu, že na výši hladiny v krvi má vliv mnoho faktorů, které nejsou jednoduše stanovitelné nebo odhadnutelné. Právě proto je nutné hladiny v krvi měřit... Za druhé je nutné také vědět množství čeho...
Pokud budete chtít konkretizovat své otázky, popř. budete potřebovat dovysvětlení, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Zbyněk Oktábec