THC - řízení
mara
Dobrý den, tohle téma tu bylo probíráno několikrát :) ... Mám ještě jednu otázku. Pokud jsem dobře pochopil, bezprostředně po kouření marihuany se samozřejmě řídit nesmí. Po cca dni vyjdou orientační testy pozitivně, ale po krevních testech by problém být neměl.
Dá se tato doba nějak zkrátit (třeba jako u alkoholu hodně pít a jíst)? Jde mi o to, že občas jezdíme na chatu, kde si večer zapálíme a další den kolem poledne třeba jedeme nakoupit. Je nějaký osvedčený způsob jak po třeba 12 hodinách s klidným svědomím řídit (kromě toho, že nebudeme kouřit vůbec :D). Děkuji za rady
Marek

Odpověděl: Amrit Sen
Máro, zdravím Vás.
Žádný spolehlivý návod na to, jak výrazně ovlivnit odbourávání drog z organismu neexistuje.
Pro orientaci přikládám přehled o detekovatelnosti u nás nejčastěji užívaných návykových látek:
Přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, jejich množství a kvalitě, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Marihuana (THC)
- detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
- detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
Pervitin
- detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
Extáze
- detekce z moči max 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
Kokain
- detekce z moči do 12 - 24 h, detekce z krve do 24 h, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
Heroin a další opiáty
- detekce z moči 2 - 3 dny, detekce z krve 1 - 2 dny, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
Benzodiazepiny
- detekce záleží na vylučovacím poločasu - u krátce působících lze látku detekovat po několika dnech, u dlouhodobě působícího Diazepamu až 3 týdny.
Doba, po kterou lze výše uvedené drogy zjistit ze slin a potu je obdobná jako u testů ze vzorku krve.
Doporučuji Vám tedy, abyste po užití drog neřídil, čím déle od užití, tím lépe. Na životě, zdraví a majetku můžete díky předchozímu užití drog ohrozit sebe a další lidi i v případě, že si subjektivně přijdete v pořádku, bez pocitu vlivu návykových látek.
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.