léčba
Denis
Dobrý den předem děkuji za odpověd vnuk musí kvůli drogám přerušit školu a měl by jít na léčení doporučili nám Štenberk ,můžete mi poradit ,a myslím si že i jeho přítelkyně taky bere ,mohli by tam se léčit spolu ,ale otázkou je,že musí jít dobrovolně,vnuk měl 18let v září a přítelkyně 20let v březnu ,už jsem mu domlouvala ,dala jsem mu čas na odpověd do dnes ,tak nevím .děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Cením si důvěry, se kterou se obracíte na naši poradnu. Chápu Vaši starost o vnuka, jak správně píšete, veškeré naděje na pozitivní změny v jeho životě se budou odvíjet od jeho vlastních rozhodnutí, aktivit a vůle. Jak správně podpořit jeho motivaci k takému rozhodnutí a aktivitám se dozvíte, když Vy, nejlépe i rodiče, kontaktujete nejbližší službu, která se zabývá drogovou problematikou a telefonicky si domluvíte termín schůzky. Při osobním pohovoru, který je bezplatný a může probíhat i anonymně, se dozvíte, jaké konkrétní kroky můžete k řešení situace podniknout, jak správně komunikovat a jakých chyb se vyvarovat. Ideální by bylo, kdyby službu vyhledal sám vnuk.
Léčba závislosti probíhá, aby měla šanci na úspěch po dlouholetých zkušenostech z mnoha důvodů odděleně, to znamená, že partneři se musí léčit každý v jiném zařízení. Výjimkou je u nás jediné zařízení, terapeutická komunita Pastor Bunus, kde se mohou léčit závislí v párech, která ale téměř nekomunikuje s akreditovanými komunitami a léčebnými zařízeními u nás, takže o jejích metodách a úspěších máme minimum ověřených informací. Nevím, které zařízení máte na mysli pod pojmem Štenberk, vím jen o psychiatrické léčebně ve městě Šternberku, kde se provádí léčba alkoholových i nealkoholových závislostí, včetně následného doléčování. Tam by ale mohl vzniknout problém, podobně jako v dalších zařízeních, kdyby se parterská dvojice rozhodla pobytově léčit současně. Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám pošlu kontakty na zařízení a služby, kde můžete Vy, rodiče, případně vnuk vše potřebné osobně konzultovat s odborníky, což bude ta nejlepší cesta k tomu, aby se věci pohnuly správným směrem. Jak je můžete vyhledat sama se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz
Přeji Vám, vnukovi i celé rodině hodně štěstí,
kkybyste se potřebovala Vy, vnuk, nebo rodiče na něco doptat, kdykoli napište,
Amrit Sen,