Extáze
xjdfibro
Dobrý den, bude mi 18 a nikdy jsem nic nebrala (kromě vyzkoušení trávy párkrát). Chtěla bych zkusit si vzít extázi na párty, dost si o tom zjišťuji, ale chtěla bych vědět ještě nějaké info. Nemám žádný zdravotní problém, jen jsem prodělala před půl rokem monoukleozu, jaterní testy mám od té doby v pořádku. Nemám ani žádný psychický problém jako deprese atp., naopak jsem vyrovnaná, veselá. Jak jsem psala, předchozí zkušenost s drogami nemám skoro žádnou..Jak moc ohrožující to pro mě může být? Může se stát, že bych si vzala extázi a měla bych po ní nějaký špatný stav, třeba neustupující po celou dobu jejího působení? A jaká je pravděpodobnost? Mám pocit, že \"nic zas tak špatného\" to není.. Co by mělo být nejvíc ovlivňujcí pro moje konečné rozhodnutí, jestli vzít nebo ne? Jsem si vědoma, že musím dbát na pitný režim a tak a chci to mít pod kontrolou, navíc mám v plánu vzít si nejdřív raději jen půlku. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je jistě rozumné, že si sháníte, před samotným rozhodnutím informace. I když si nejsem jistá, zda bude odpověď, vzhledem k tomu, že jste dotaz zadávala před 14 dny, aktuální. Omlouváme se, že Váš dotaz přišel na řadu teprve teď.
Nikdo nemůže předem zaručit, co a jaká droga vyvolá všeobecně. Jsou to vždy velmi individuální záležitosti. Záleží na dané situaci, období, které prožíváte, na dispozici jedince, na dané látce co přesně obsahuje apod...
Také nelze opomenout skutečnost, že jakékoliv užití psychotropní látky (včetně THC), může u disponovaných jedinců, vyvolat velmi vážné psychické problémy, které se pak zdlouhavě léčí.
Pokud jste drogu ještě doposud neužila, doporučuji se tomu raději vyhnout. I kdybyste dodržela ,,bezpečnější" postup a v dané chvíli se nic závažného nestalo, neznamená to, že je vyhráno. Stále pořád zde ,,ve vzduchu" visí riziko, že se Vám tento stav natolik zalíbí, že mu dáte například přednost před jinými zálibami, budete konzumace průběžně opakovat, možná přiberete pod rouškou experimentu i jiné drogy a postupně se dostat do návyku. Není neobvyklé, že právě takto, pouhým experimentem, se naši klienti postupně do problémů, dříve či později dostanou...
Zatím se mějte hezky. Pokud budete mít náladu, napište, jak to vlastně dopadlo.
S pozdravem MK