Abstinanční příznaky Buprenorphinu
Kiki
Dobrý den,
chtěla bych se Vás zeptat jak zhruba dlouho bude trvat detoxikace Subotexu. Poopíši Vám můj případ, byla jsem v zahraničí kde jsem se dostala k této bohužel zrádné droze,brala jsem Subotex 16mg denně - který mi předpisoval doktor, těd jsem se vrátila zpět do Česka a dovezla si s sebou dávku na měsíc (maximální povolenená dávka) začala jsem sama snižovat, na 8 mg a pak už jen na půlku, ale těd už nemám ani jeden prášek a není mi vůbec dobře. Mám abstinanční příznaky, bolest hlavy, únava, pocení, zimnice, bolesti břicha, nervozita, nic se mi nechce dělat a jen pomylšení si dát aspon kousek mě dohání k šílenství. Zjistila jsem že to nebude tak jednoduché, tak jsem se chtěla zeptat kde by mi v Brně Subotex mohl napsat doktor? A popřípadě na kterého se obrátit? A jak probíhá první návštěva? A jak je to v lékarně? Předem Vám moc děkuji za odpověd,
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Kiki

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
samotný fyzický abstinenční syndrom po vysazení Subutexu popisují naši klienti jako hodně podobný tomu, co zažívali při vysazování heroinu. Pozitivem je to, že většina klientů tento stav vnímá jako méně intenzivní než při snižování jiných opiátů. Negativem naopak je, že abstinenční syndrom může trvat mnohem déle. Pokud jsem to správně pochopil, tak se Vám podařilo snížit na 4 mg denně. Naši klienti berou někdy i o něco menší dávku a příznaky nedostatku drogy po vysazení můžou pociťovat i 4 týdny.
V případě, že nechcete se Subutexem skončit úplně, tak zkuste kontaktovat Psychiatrickou AT ordinaci, která sídlí v Brně a poskytuje i substituční léčbu Buprenorfinem.
Pokud by se objevili v této ordinace nějaké komplikace, například plný stav, tak se zastavte v kontaktním centrum pro uživatele návykových látek, které sídlí také v Brně. V tomto centru sice neposkytují substituční program, ale mají kontakty na další možné substituční střediska v Brně a okolí. V závěru mojí odpovědi Vám na oba tyto zařízení posílám kontakt.
Zatím se mějte dobře.
Miroslav Giljan
Psychiatrická AT ordinace
Hapalova 22
621 00 Brno
Tel.: +420 541 226 070
Fax: +420 541 227 704
psychiatricka.ambulance@podaneruce.cz
Vedoucí
MUDr. Ronald Marek
GSM: +420 777 916 263
Kontaktní centrum Vídeňská, Brno
Vídeňská 3
639 00 Brno
Tel: +420 543 249 343
GSM: +420 775 889 919
(objednání na individuální konzultace)
email: kc.videnska@podaneruce.cz
Vedoucí
Mgr. Petr Blažek
GSM:+420 608 371 131