perník a hubnutí
Petruška
Dobrý den, velmi by mě zajímalo jaký vliv má pervitin na hubnutí. Na internetu jsem si četla, že je často využíván jako anorektikum. Vím, že to zajisté nebude zdravé, ale asi před rokem jsem párkrát pervitin brala a vždy jsem po něm hodně zhubla (ano asi to bylo způsobeno převážně zvýšenou fyzickou aktivitou a nepotřebou cokoliv jíst i delší časové období). Od té doby jsem bohužel přibrala přes deset kg a tak mě napadlo, že užívání pervitinu, by mi mohlo pomoci zase zhubnout. Samozřejmě vím, že je to nezdravé a že mi napíšete ať raději méně jím a více cvičím, ale myslím, že když to nebudu přehánět a pervitin si píchat do žíly, větší problém by to být nemusel. Před rokem jsem brala pervitin asi měsíc v kuse téměř každý den a absolutně žádné následky to na mě nezanechalo, zhubla jsem přibližně 7 kg za ten měsíc. Také jsem se na internetu dočetla, že pervitin způsobuje zvýšenou chuť na sladké a sladké nápoje. Co je na tom pravdy? Díky za Váš názor :)

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je pravda, že pervitin zapříčiní dočasný úbytek váhy - přesně z důvodů, které jste popsala - ale jak jste už sama jednou vyzkoušela, je to efekt opravdu dočasný. Brzy budete mít kila zase zpátky, pokud nezměníte ještě i jiné zvyky. Abyste byla hubená pořád, musela byste brát také pořád, a to už by bez následků asi tak jednoduše nebylo. Když nechám stranou vznik závislosti a všemožné psychické potíže, problémy ve vztazích, změny v chování a podobně, pak čistě fyzicky byste si poměrně zkazila zdraví, zoršila by se Vám pleť, časem zkazily zuby, zatížila byste si neúměrně játra atd. Opravdu nevím, jestli všechna tale rizika za těch pár kilo stojí. Kdyby to byl tak úžasný recept, věřte tomu, že by byl mnohem častěji využívaný. Ale je to opravdu nesmysl.
Cuť na sladké se při užívání pervitinu zvyšuje proto, protože tělo je hodně zatíženo a snaží se dočerpat energii, kde to jde. A to i zpětně, poté co pervitin vysadíte. Je úplně běžné, že dlouhodobí uživatelé například v léčbě přiberou o dost víc, než kolik byla jejich původní váha. Tělo si totiž dělá zásoby, kdyby náhodou zase někdy strádalo. Takže z toho vidíte, že jako anorektikum je to látka opravdu dost nevhodná.