manzel obcas uzije extazi
lucieV
Dobry den, včera jsem u manžela nasla pytlik s dvěma extazemi. Byli jsme s prateli na plese a on si ji s jednim kamaradem dal (tvrdi, ze pulku). Ja uz mu bohužel neverim, protože vi, jak to nesnasim a nechapu, ze presto to vuci mne potaji dela. Tvrdi, ze to udela maximalne 2 - 3x do roka s jednim okruhem nasich panskych pratel. Jsou to většinou vysokoškoláci, uspesni v praci a toto je zrejme jejich ventil. Nicmene, mame spolu dve male deti a myslim, ze i harmonicky vztah, ale manzel ma zdravotni potize a bere leky. Rozhodne nesouhlasim, aby v tom i s tak malou frekvenci, o jake tvrdi, pokracoval. On ma ale pocit, ze není co resit, ze ho omezuji...Me to trapi, zijeme na malomeste, nemohu se nikomu sverit, ani nejblizsi rodine, protože by v nem hned videli fetaka a v jejich ocich by velmi klesl (coz zase nechci). Nevim, jak ho presvedcit, ze je to zbytecne.mam také strach o jeho zdravi...vim, ze to není zadna zavislost..manzel funguje naprosto perfektne, ma náročnou praci, ale za zábavou chodi minimalne, venuje se rodine..na druhou stranu to vcerejsi zjisteni me strasne vzalo a citim se podvedena..nechci mu to tolerovat, protože silne citim, ze to proste není spravne uz jenom kvůli nasim detem...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
máte pravdu, že zřejmě nejde o žádnou závislost nebo velký problém s drogami, a že hlavní potíž je v tom, jak zasahuje droga do vašeho vztahu. Říkám si, jestli by právě proto neměla také mezi Vámi dvěma zůstat, tedy nezatahovat do toho nikoho jiného z rodiny a přátel. Ale je to na Vás, samozřejmě můžete někoho  požádat o pomoc s řešením, pak je třeba ale také počítat s možnými následky, které jste popsala, i s tím, že tím manžela možná dost raníte. Na druhou stranu on Vás svým chováním také zraňuje. Možná měl pocit, že celá věc zůstane v utajení a Váš vztah zůstane bez problémů. To se mu ale nepodařilo a tak nezbývá, než nastalou situaci nějak přijmout a zkusit vyřešit. Spíš než někdo z okolí by vám v tom mohl pomoci nějaký nezávislý člověk, odborník, který problematice rozumí (také by mohl leccos osvětlit Vám i jemu ohledně drog, třeba by se vaše názory více přiblížily), ale zároveň nehrozí, že by způsobil manželovi potíže v okolí.