Pervitin.
Terez
Kamarád pořád slibuje své přítelkyni mé nejlepší kamarádce že chce strašně moc přestat užívat pervitin ale vydrží to maximálně 3 dny užívá to 2 roky a z toho půl roku nitrožilně.Vyhledává to je agresivní protivný třepe se udělal by pro to vše.Jak mu můžu pomoct ? Nikam zavřít se nenechá je už bohužel plnoletý a nevydržel by to ze své vlastní vůle.Co je tedy možno pro to udělat a co by jste mi doporučili popřípadě nějaké kontakty v blízkosti Prahy děkuji

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
v případě, že by přítel Vaší kamarádky měl zájem svoje užívání pervitinu řešit, tak by bylo nejjednodušší, aby vyhledal služby nejbližšího kontaktního centra pro uživatele návykových látek a tam konzultoval dostupné možnosti pomoci. Z toho co jste napsala to, ale nevypadá, že by v tuto chvíli o to stál. Celá situace určitě není pro Vaší kamarádku jednoduchá a napadá mě, zda by ona sama nestála o konzultaci s odborníkem, při které by mohla probrat jak přistupovat k partnerovi, jaké pravidla fungování si nastavit, co mu ještě tolerovat a podobně.
V centru Prahy sídlí zařízení s názvem Poradna pro rodiče, které poskytuje služby nejen rodičům, ale i partnerům a blízkým uživatelů návykových látek. Chtěl bych Vám navrhnout, zda byste sem kamarádku nenasměrovala. Myslím si, že si určitě zaslouží v této situaci podporu. Služby Poradny pro rodiče jsou zdarma, je ale potřebné se předem objednat. Posílám Vám kontakt na toto zařízení.
Zatím se mějte dobře a kamarádce přeji hodně sil.
Miroslav Giljan
Poradna pro rodiče
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Fax: +420 284 824 235
GSM: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz