pomozte prosim
Jane
Dobrý den , prosím Vás o pomoc . Má známá . Viděla jsem ji teď po dlouhé době,a mám dojem že v něčem jede. popíšu Vám stav - stála v rohu,nevnímala. Z úst ji vytékalo cosi hnědého,hlen ? Pak jako by se probrala ,byla aktivní,i když trochu malátná. Strašně zhubla,je to kost a kůže. Celý víkend nejedla,nespala. Celou noc chodila po pokoji sem a tam. Zaregistrovala jsem u ní tiky,nebo křeče,co já vím co to mohlo být ? Je možné že opravdu něco bere ? Je možné ji nějak pomoci ? Prosím pomozte. Děkuji J .

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, odpověděla jsem na Váš předchozí dotaz v podobném znění, který k nám dorazil. Nicméně naše poradna nefunguje on-line ve smyslu, že bychom byli schopní dotazy odpovídat okamžitě, proto tedy dostáváte odpověď se zpožděním.
Kopíruji odpověď na předchozí dotaz:
"Zdravím Vás, chápu, že máte o svoji známou obavy, dle toho, co popisujete. Bohužel nelze takto na dálku určit, zda její chování souvisí s užíváním drog a případně jakých. To, co se může na první pohled jevit jako projev drogové závislosti nebo užití drog, může být ale také příznak duševního onemocnění. Nevím, za jakých okolností a proč jste se setkaly, o čem jste mluvily, zda jste se jí na změnu jejího chování zeptala, zda máte i z okolí nějaké zmínky o tom, že v "něčem jede". Netroufám si tedy stanovovat nějakou diagnózu. Nicméně, pokud by se mělo jednat o drogy, tak pravděpodobně o stimulační látky (pervitin), které způsobují nespavost a zvýšenou aktivitu, nápadné zhubnutí je také častým příznakem (pervitin potlačuje chuť k jídlu), pokud je užívání dlouhodobé a intenzivní nebo po užití vysoké dávky, tak může vyvolávat i typické stereotypní pohyby, záškuby. Také může chronické užívání nebo vysoká dávka způsobit, že dotyčný je "mimo realitu", může dojít až k rozvoji toxické psychózy s příznaky podobnými schizofrenii. To by vysvětlovalo, že se Vám zdála mimo a nevnímala. Víc se dočtete v textu o pervitinu na našem webu.
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Nevím, zda máte v úmyslu s ní být nějak nadále v kontaktu, případně jí nějak pomoci.
Napište kdyžtak, pokud byste potřebovala něco upřesnit, případně Vám můžu poskytnout kontakty na zařízení ve Vašem regionu, pokud by Vaše známá přiznala problém s drogami a měla zájem vyhledat nějakou pomoc. ".
V tomto dotazu narozdíl od toho předchozího ještě doplňujete, že byste jí ráda pomohla. K tomu je ovšem potřeba její spolupráce, a to, aby přiznala, že má s drogami problém. Jinak jí můžete pomoci velmi těžko.
Pokud byste měla zájem o kontakty, kam by se známá mohla obrátit (případně i Vy se tam můžete zajít osobně poradit, jak s ní komunikovat a jak se jí pokusit přimět k nějaké změně), tak mi napište především odkud jste (resp. Vaše známá), a já bych Vám je mohla dohledat.
Zatím přeji hodně štěstí.
B. O.