co to je
jan
Dobry den, prosim. Mam známou, a myslím si ze něco bere. Viděla jsem ji ted po dlouhé době. Stala v rohu , nevnimala,z úst ji vysely hnědé sliny. Potom se jakoby probrala a byla aktivní.. Celou noc chodila po pokoji nespala. Strašně zhlubla,je bledá jak zed. Když jsem ji vezla do města mela jakési tiky,křeče. Co to muze byt? Dekuji moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, chápu, že máte o svoji známou obavy, dle toho, co popisujete. Bohužel nelze takto na dálku určit, zda její chování souvisí s užíváním drog a případně jakých. To, co se může na první pohled jevit jako projev drogové závislosti nebo užití drog, může být ale také příznak duševního onemocnění. Nevím, za jakých okolností a proč jste se setkaly, o čem jste mluvily, zda jste se jí na změnu jejího chování zeptala, zda máte i z okolí nějaké zmínky o tom, že v "něčem jede". Netroufám si tedy stanovovat nějakou diagnózu. Nicméně, pokud by se mělo jednat o drogy, tak pravděpodobně o stimulační látky (pervitin), které způsobují nespavost a zvýšenou aktivitu, nápadné zhubnutí je také častým příznakem (pervitin potlačuje chuť k jídlu), pokud je užívání dlouhodobé a intenzivní nebo po užití vysoké dávky, tak může vyvolávat i typické stereotypní pohyby, záškuby. Také může chronické užívání nebo vysoká dávka způsobit, že dotyčný je "mimo realitu", může dojít až k rozvoji toxické psychózy s příznaky podobnými schizofrenii. To by vysvětlovalo, že se Vám zdála mimo a nevnímala. Víc se dočtete v textu o pervitinu na našem webu.
Nevím, zda máte v úmyslu s ní být nějak nadále v kontaktu, případně jí nějak pomoci.
Napište kdyžtak, pokud byste potřebovala něco upřesnit, případně Vám můžu poskytnout kontakty na zařízení ve Vašem regionu, pokud by Vaše známá přiznala problém s drogami a měla zájem vyhledat nějakou pomoc.
Přeji hezký den.
B. O.