lečba
ivona
Dobry den,muj syn je 3 roky na pervitinu včera nastoupil lečebnu musel se rozhodnout bud ubytovna nebo lečebna šel si vyzkoušet i ubytonvu ale sam došel k zavšru že lečebna je pro něj nejlepši, syn bydli semnou je mu 23 let.Mám strach že lečebnuá nezvladne při nastupu byl uplně rozhozeny což asi bude normalni jen mam strach že zavola že chce domu a ja nevim jak s ek tomu postavit dekuji za radu

Odpověděl: Amrit Sen
Paní Ivono, zdravím Vás.
Děkuji za důvěru, chápu Vaše obavy. Už to, že syn do léčby nastoupil, je dobrá zpráva a velké štěstí. Neznamená to sice, že je definitivně vyhráno, ale syn má tak velkou šanci vyhrabat se ze svých potíží a postavit se na vlastní nohy. Cílem léčby závislostí není jen to, aby klient, nebo pacient, přestal drogy užívat, ale aby si svojí střízlivost dokázal udržet a byl schopen uchopit život do vlastních rukou, žít spokojený život v dobrém vztahu k ostatním i k sobě. K léčbě a terapii patří i konzultace s nejbližšími, tím spíš, pokud s léčeným sdílí domácnost. Doporučuji Vám kontaktovat pracovníky zařízení ve kterém se syn léčí a na všem potřebném se s nimi domluvit. Později, při osobním pohovoru se dozvíte, jaká podpora z Vaší strany bude pro syna užitečná, a jakým chybám byste se měla vyhnout. Nesprávně volená pomoc může synovo osamostatnění a setrvání v abstinenci ohrozit. V každém případě úspěch léčby záleží především na něm samotném, na jeho přístupu, otevřenosti, upřímnosti, odhodlání a nasazení. Nikdo z léčených a dlouhodobě abstinujících neprošel léčbou bez potíží a problémů, spíše naopak. Mnohým z nich se to nepodařilo napoprvé. Důležité bude, aby syn cítil z Vaší strany podporu, ale také abyste nepřebírala odpovědnost, která náleží jemu. A to i kdyby v léčbě neuspěl. Doporučuji Vám, abyste nezapomínala na sebe. Mnoho rodičů, aniž si to bez kontaktu s odborníky uvědomuje, se po delším soužití se závislým stává spoluzávislými, aniž by sami návykové látky užívali. Přestanou žít svůj vlastní život, v dobrém úmyslu pak nevhodnou pomocí podporují jeho setrvávání v závislostním kolotoči. Sami pak často trpí více, než ti, kteří i díky jejich podpoře drogy dále užívají. Neměla byste proto zapomínat na sebe. Podnikejte aktivity, které Vám přináší radost, je to velmi důležité. Nezůstávejte na své těžkosti sama, komunikujte s blízkými, příbuznými, s přáteli. Do doby, než budete v osobním kontaktu s pracovníky synova léčebného zařízení, můžete telefonicky kontaktovat a domluvit si pohovor s odborníky kterékoli nejbližší služby, které se zabývá drogovou problematikou ve Vašem okolí. Dostanete podporu, pochopení a informace. Uleví se Vám. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám kontakt na nejbližší službu pošlu. Jak kontakt můžete vyhledat sama se můžete dozvědět na stránkách naší poradny pod odkazem Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budu rád, když se ozvete a dáte vědět, jak se cítíte, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám odpověď byla užitečná.
Přeji Vám úspěch v dalších krocích, hodně štěstí Vám i synovi,
vše dobré v novém roce. Kdykoli napište,
Amrit Sen.