matka bere hypnotika a pije alkohol
kecut
Matka (45 let) má přibližně 10 let neléčené psychické trápení nastartované vlnou těžkých životních událostí v jeden moment. Brala antidepresiva, často pila. Před rokem vlivem hypnotik a alkoholu dostala epileptický záchvat. Po něm byla asi rok čistá, hypnotika nebrala, nepila. V poslední době je vše zpět. Hypnotika bere nepravidelně a neočekávaně, v různých dávkách, údajně popíjí tvrdý alkohol. Dramatické je, že se sama stará o děti (11 a 15 let). Tvrdí, že pomoc neexistuje, nepřipouští si problém, v současné době cca rok nezaměstnaná.
Děkuji za jakoukoliv odpověď, která nás nějak a někam nasměruje.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Cením si Vaší důvěry, chápu Vaše pocity bezmoci. Jak jste se na vlastní kůži přesvědčila, je velmi těžké pomáhat někomu, kdo o pomoc nestojí, svojí situaci nevnímá jako problém, nebo ji odmítá. Tedy aspoň tu, která by mohla směřovat ke změně životního stylu závislého. Podle všeho se mamičin stav bez odborné pomoci jen těžko změní k lepšímu. Proto Vám doporučuji situaci osobně konzultovat s pracovníky některého zařízení, která se zabývá drogovou a závislostní problematikou. Nesejde až tolik na tom, jestli půjde o poradnu, kontaktní centrum, nebo jiný typ služby. Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky. Při osobním pohovoru po podrobnějším seznámení se situací a okolnostmi Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, které můžete pro její ošetření podniknout. Seznámí Vás s možnostmi, jak se můžete pokusit maminku motivovat k tomu, aby kontaktovala odborníky, promluvila s nimi a případně se šla léčit. Bez dlouhodobé terapie je její šance na úzdravu minimální. Poradí Vám, jak s maminkou komunikovat, a jakých chyb, včetně nevhodně volené podpory byste se měla vyvarovat. Také co můžete udělat pro nezletilé děti, které jsou dlouhodobě vystavovány mnoha rizikům, tlakům a trápením, které by mohly mít nevratné následky, aby měly šanci na bezpečnější a radostnější život. Řadu těchto služeb lze využít i anonymně. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám potřebné kontakty pošlu. Jak je můžete vyhledat sama se dozvíte na stránkách naší poradny pod odkazem Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, doporučuji Vám kontaktovat pracovníky specializované bezplatné Poradny pro rodiče, partnery, rodinné příslušníky a osoby blízké, organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu.
Kontakt:
Poradna pro rodiče (PPR Sananim), rodinné příslušníky a osoby blízké
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
GSM:     +420 739 268 527
E-mail:    rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Myslete ale i na sebe, naplánujte si, podnikejte aktivity a zážitky, které Vám přináší radost.
Přeji Vám hodně štěstí v dalších krocích, mamince ochotu ke změnám,
Amrit Sen.