Diazepam, Frontin
Ivo
Dobrý den,
rád bych se zeptal, zda existuje nějaká bezpečná dávka Diazepamu, či jiných benzodiazepinů. Většinou denně užívám 1 tabletu diazepamu (10mg) anebo 1 tabletu frontinu (1mg). Někdy se mi výjimečně stane, že vezmu více, nějaký den zase nemusím brát vůbec. Myslíte, že se jedná o stále bezpečnou dávku i když ji užívám dlouhodoběji? Předem děkuji za odpověd.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
úplně nevím, co si mám představit pod pojmem "bezpečná dávka" - máte na mysli riziko vzniku závislosti? Co znamená ve Vašem případě dlouhodobé užívání? U benzodiazepinů obecně platí, že nejsou určeny pro dlouhodobé užívání (maximálně 4 - 6 týdnů). Každé užívání těchto léků a dlouhodobé zvlášť, je třeba konzultovat s lékařem, který Vám je předepisuje. Takto po internetu není vůbec možné odhadovat (nevím, kolik je Vám let, jaký je Váš celkový zdravotní stav, s čím se léčíte a spoustu dalších informací, které zná právě Váš lékař), jaká dávka je pro Vás bezpečná a jaká už ne.
Vilma Šilarová