hiv - pupínky
feferonka
Dobrý den, na rukou (resp. na pažích) se mi vytvořily minipupínky, které se vžydcky shromažďují blízko u sebe na jednom místě, takhle shromážďené jsem je našel asi na 4 místech. Nemají žádnou specifickou barvu, ta je přizpůsobena kůži. Nesvědí a ani nebolí. Může se jednat o nějaký první příznak HIV? Díky

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Bohužel, některé záležitosti se nedají objektivně posoudit a vyhodnotit (obzvlášť diagnostika závažných případných zdravotních příznaků či potíží), aniž by konkrétní problém viděl specializovaný lékař a provedl vyšetření.
Neuvádíte, co Vás vede k Vašemu podezření a zda máte za sebou nějaké z možností rizikového chování (intravenózní aplikace nesterilním injekčním materiálem, nechráněný sex s rizikovou osobou atd...).
I přes to, že přenos infekčních chorob velmi úzce souvisí s užíváním drog, na které se tato poradna specializuje především, doporučila bych Vám, obrátit se na odborníky této oblasti.
Doporučuji podívat se na stánky české společnosti AIDS pomoc www.aids-pomoc.cz Otevřít odkaz v novém okně
Zde je také k dispozici on-line poradna: http://www.hiv-prevence.cz/on-line-vseobecna-poradna.html
Nebo můžete využít bezplatnou telefonickou linku 800 800 980 (NON-STOP).
Pokud jste z Prahy, na tomto kontaktu je možné provést bezplatné a anonymní testování (pokud uznáte, že je to třeba).
Dům Světla
Malého 3/282
Praha 8 - Karlín
Tel : 224 814 284
eEmail : info@aids-pomoc.cz
Ať vše dobře dopadne a ať se Vám daří.
S pozdravem MK