thc a mateřské mléko
amore
Dobrý den,chtěla bych se optat jak moc škodlivé je dát si při kojení 5-6 šluknutí marihuany.Jedná se o cca 1-1,5 cm dlouhé brčko o průměru cca 3mm a také si nedávám každý den.Děkuji moc za odpověď, Alena

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Aleno.
Je dobře, že si sháníte informace. Ideální by samozřejmě bylo marihuanu vůbec v době kojení nekonzumovat. Pokud matka užívá a zároveň kojí dítě, obsažené látky (včetně THC + další toxické látky, které se vytváří při kouření marihuany obdobně jako při kouření běžných cigaret) se dostávají do mateřského mléka. Hladina těchto látek je pak dokonce mnohem vyšší než například v krvi. To pak může mít negativní vliv na imunitní systém kojeného miminka. Konzumace všech drog prostřednictvím prolaktinu snižuje tvorbu mléka. Další rizika spojené s konzumacemi versus kojení mohou být např. poruchy vývoje pohybového systému. Dalším faktorem je také skutečnost, že pokud matka konzumuje a je pod vlivem nějaké omamné látky, může se tímto snížit schopnost se o dítě řádně postarat. Rodičovská role je velmi zodpovědnou rolí a bohužel, konzumace drog se s tímto dosti často vylučuje.
Výzkumů na toto téma je poměrně málo a výsledky nejsou zcela jednoznačné. I přes to bych tuto situaci nepodceňovala. Pokud se nechcete konzumace marihuany vzdát úplně, doporučuji ji alespoň odložit na dobu, až kojit nebudete.
Užívejte mateřství a buďte na sebe, potažmo miminko opatrná. Pokud byste si chtěla s někým osobně popovídat, rádi Vám poskytneme vhodné kontakty.
Mějte se hezky. Když bude třeba, napište.
S pozdravem MK