Marihuana a nasledujúce dni
Denis
Dobrý deň.
Po užití marihuany mám niekedy neutrálne stavy, niekedy ma viac vyplašia a niekedy aj tie smejúce sa a dobré. Marihuanu som užil málo krát cca. 20x. No jedná sa o dni ktoré sú od dňa užitia marihuany. Cítim sa niekedy nesvoj - asi 3x sa mi stalo, že som mal Depersonalizáciu/Derealizáciu (teda aspoň to sa najviac podobalo tomu čo som zažíval). Už dlhšiu dobu som nemal tie neprijemne pocity Dep./Der. ktoré trvali aj 5 dní. No po užití marihuany teraz sa nezvyknem cítiť najlepšie a nedá sa mi najlepšie sústrediť. Nejaké rady čo to sú tie nasledujúce dni po užití? Je to toxická psychóza, ktorá mi vždy postupne ustúpi? Alebo o čo sa jedná?
Ďakujem

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý deň,
aj keď je marihuana v spoločnosti považovaná za „ľahkú" drogu, tak jej užívanie môže mať pre človeka nepríjemné dôsledky. Predsa len sa jedná o psychoaktívnu drogu a hlavne jej geneticky upravované odrody pestované pod umelým osvetlením sú veľmi psychoaktívne potentné. S trochou zveličenia sa dá hovoriť už o v podstate inej droge, než u klasických odrôd.
Ak pociťujete stavy, ktoré popisujete, aj niekoľko dní od užitia marihuany, tak to určite nie je dobré znamenie. Marihuana môže u predisponovaných jedincov spustiť i veľmi výrazné psychické komplikácie. Vo Vašom prípade by som sa bál napríklad toho, aby sa stavy a nepríjemné pocity nestali pravidelnejšími. Okrem toho môže užívanie marihuany spustiť i napríklad stavy úzkosti a rôznych strachov. Ak tomu správne rozumiem, tak ste ich už tiež na sebe po užití zažil.
V prípade, že Vás užívanie marihuany takto obmedzuje a zasahuje na niekoľko dní, tak by možno nebolo na škodu zamyslieť sa nad tým, či skutočne stojí za to túto drogu užívať. Takéto rozvracanie Vášho psychického stavu by sa Vám totiž nemuselo vyplatiť. Presnú diagnostiku toho, čo sa Vám deje Vám nikto nepošle cez internet. Minimálne ale môžeme tvrdiť to, že tieto stavy sa Vám dejú v súvislosti s užívaním marihuany, takže aby ste ich nepociťoval je potrebné marihuanu nekonzumovať.
Zatiaľ sa majte dobre.
Miroslav Giljan