marihuana
magrata
Dobrý den, i když jsem tady četla podobné dotazy, nechci se smířit s tím, že nejde skoro\" nic dělat\". Synovi je 19, užívá marihuanu, bohužel nejsem schopna zjistit jak často, nicméně z toho, že si zakouří doma ve všední den odpoledne a sám, usuzuji, že to potřebuje. Jsem schopná pochopit, když si kluci zakouří v pátek večer a jdou se bavit. Nelíbí se mi to, ale ok.
Ale aby kouřil sám, to mě přijde divné. Jak to na něm poznám? Jaké budou zorničky?
On to v podstatě nepopírá, tvrdí, že si dá občas a že to má pod kontrolou.
Toto trvá už asi rok, kdy jsem věděla, že si dá sem tam. Ale mám strach, že už je závislý. Jak to poznám? Má cenu mu snížit kapesné, nebo si peníze obstará jinak?
Nevím co mám dělat. Mluvím s ním o tom, ale on má nastudované materiály, kdy tvrdí, že alkohol je mnohem horší( stejné argumenty jako tady v jednom obsáhlém dotazu) a za svými argumenty si stojí a já tomu prý nerozumím.
Má cenu s ním jít někam do poradny?
Jsme z okolí Brna.
Děkuji moc za pomoc.Asi ze zblázním :-(

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Magrato,
předem bych vám ráda poděkovala za dotaz a důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Rozumím tomu, že máte o syna strach. Jste máma. Máte syna ráda a záleží vám na něm, na jeho zdraví a budoucnosti. Pochopitelně proto nerada vidíte, že užívá marihuanu. Vypadá to, že o věci už nějakou dobu víte a snažila jste se mít pochopení. Dokonce jste spolu o marihuaně mluvili. Teď ale přebraly vedení vaše obavy a to hlavně proto, že ve vás vyvolává divný pocit a podezření to, že syn hulí o samotě a nikoli s přáteli, jak byste v jeho věku očekávala. Na druhou stran se nezměnilo synovo chování, do školy chodí, průměr se nezhoršil, připravuje se na maturitu - což může skutečně do jisté míry vypovídat o tom, že se nic strašného zatím neděje. Ale určité obavy a otázky jsou jistě na místě - co mu kouření marihuany přináší? dokázal by poznat, že je něco v nepořádku? a podle čeho? zná rizika? apod.
Takhle na dálku nedokážu přesně posoudit, co se se synem děje. Nebyla jsem svědkem vašich rozhovorů. Nemám představu, co o marihuaně víte vy.
Píšete, že jste z Brna. A možná by tedy nebylo úplně od věci, poptat se na marihuanu odborníka, v klidu všechno podrobněji probrat a zajít si do poradny osobně. V Brně funguje organizace Podané ruce, kde s vámi všechno rádi proberou. A pak uvidíte, co dál. Jejich služby jsou zdarma a stačí se dopředu telefonicky objednat.
Jinak by určitě nebylo od věci dopředu se o marihuaně něco dovědět. Můžete se tedy podívat například sem nebo sem. Zde najdete i spoustu zajímavých informací o tom, jak s dětmi na toto téma hovořit (a podle mého názoru nehraje až tak velkou roli to, že je synovi už víc než 15 nebo 18 let).
Kontakt na Podané ruce:
http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/primarni-prevence/socialni-poradenstvi-brno/
Odborné sociální poradenství, Brno
Hapalova 22
621 00 Brno
Tel.: +420 549 211 278 , 773 789 708
prevence@podaneruce.cz
kontaktní hodiny : Po-Pá 9.00 - 16.00 (vždy po telefonické domluvě)
Držím palce a budu ráda, když dáte vědět, jak jste se rozhodla, případně jak se situace vyvíjí.
S pozdravem,
Gabriela M.