Paní Bára Orlíková
xxx
Dobrý den,
Odpovídala jste mi na dotaz č.222664, za což děkuji a měl bych zájem a dodatečné informace, které jste zminovala. Pokud by jste mi je mohla poslat na přiložený e-mail, tak bych byl rád, děkuji a přeji hezký den.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás,
omlouvám se za pozdní odpověď. Na e-mail informace neposíláme, odpovídáme pouze v rámci webu.
Posílám odkazy na několik odborných článků k tématu ADHD (je to teda v AJ).
Psychoactive substance use disorders in adults with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD): effects of ADHD and psychiatric comorbidity
http://ajp.psychiatryonline.org/doi/abs/10.1176/ajp.152.11.1652
The Prevalence and Correlates of Adult ADHD in the United States: Results From the National Comorbidity Survey Replication
http://ajp.psychiatryonline.org/doi/10.1176/ajp.2006.163.4.716
Does ADHD Affect the Course of Substance Abuse?: Findings From a Sample of Adults With and Without ADHD
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1521-0391.1998.tb00330.x/abstract;jsessionid=B4F7D8818FFD99E7BC73D5BC3FE16164.f01t02?deniedAccessCustomisedMessage=&userIsAuthenticated=false
Comorbidity of alcohol and substance dependence with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD)
http://alcalc.oxfordjournals.org/content/43/3/300.short
Pathways From ADHD to Early Drug Use
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0890856709666831
Je toho ještě mnohem víc, ale vybrala jsem pár publikací, u kterých si můžete plný text článku stáhnout bezplatně (některé odborné časopisy poskytují jen abstrakt, ale plný text si musíte zaplatit).
Výzkumu kolem ADHD a závislostí se nyní věnují i kolegové v ČR, a to v souvislosti s léčbou závislosti v rámci terapeutických komunit. Ale to už je asi pro Vás okrajové téma, vyšly k tomu nějaké články v časopise Adiktologie.
Co jsem dál v ČJ našla, je souhrnný článek Hyperkinetická porucha/ADHD v dospívání a dospělosti: diagnostika, klinický obraz a komorbidity najdete ke stažení tady:
http://www.neurologiepropraxi.cz/pdfs/neu/2010/06/04.pdf
Nějaké informace najdete i tady:
Kalina, K. a kol.: Drogy a drogové závislosti - mezioborový přístup, hlavně v sekci 4, kde se píše o psychologických a vývojových aspektech závislosti.
http://www.drogy-info.cz/pdf/drogy_a_drog_zavislosti_dil1.pdf
Jak už jsem psala v předchozí odpovědi, tak odbornou literaturu, která by se týkala výhradně užití lysohlávek u člověka s ADHD v dětství, jsem nedohledala.
Přeji hodně štěstí.
B. O.