Ex
Zzz
Dobrý deň, môj ex priateľ pred naším vzťahom užíval marihuanu ale cez náš vzťah len veľmi ojedinele.. Po rozchode začal vo veľkom drogovať.. Tie najsilnejšie druhy marihuán aké sú dostupné, extáza, kokaín,LSD a pervitín. No to tak, že sa pár krát za deň zhulí, dá si asi 3 extázy a po najnovšom začal tak, že 9 šňupnutí kokaínu za deň a k tomu niekolko gramov marihuany.. Stále mi na ňom neskutočne záleží a veľmi sa kvôli tomu trápim.. Už sa mi pár krát podarilo presvedčiť ho aby s marihuanou prestal ale bojím sa, že pri takýchto ťažších drogách ma už nebude brať na vedomie . Prosím, poraďte mi, ako by som mu mohla pomôct.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Chápu Vaše znepokojení. Repertoár bývalého přítele se značně rozšířil a asi víte, dle toho jak píšete, že to úplně v pořádku není. Předpokládám, že Vy drogy neberete. V těchto případech bývá nejrozumnější osobní poradenství, které mohou v zařízeních specializující se na uživatele návykových látek poskytovat i partnerům, rodičům a dalším blízkým osobám.
Netuším, kde žijete, ale pokuste se ve svém okolí porozhlédnout po nejbližším Kontaktním centru pro uživatele drog a tam se o všem podrobněji poradit. O tom jak s přítelem vhodně komunikovat, jaká nastavit pravidla, jak ho motivovat, doplnit si informace o dané problematice celkově, kam až se dá v pomáhání zajít a kdy je lepší přestat atd... Tyto poradenské služby bývají bezplatné a také se mohou využít zcela anonymně.
Nechci předbíhat událostem, ale pokud by Vám přítel nějakou drogu nabízel, rozhodně odmítněte. Tyto situace, kdy se pomáhající osoba snaží pomoci osobě konzumující, potažmo závislé, bývají leckdy velmi náročné a také nebezpečné.
Zatím se mějte hezky a buďte opatrná.
S pozdravem MK