HIV - anální sex
mecheche
Dobrý den, zajímalo by mě, jestli se HIV může při análním styku přenést pouze u výstřiku \"uvnitř\", nebo stačí třeba pouze kontakt semene s povrchem otvoru? Šance tam asi je vždy, takže se zeptám takhle: Je ta šance reálná, nebo pouze minimální?
Díky

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
anální sex patří k nejvíce rizikovým praktikám, co se týče možného přenosu viru HIV. Nejde přitom jenom o přenos skrze sperma muže, ale rizikovým je i možné poškození sliznice a vzájemný kontakt s krví, ke kterému může u této praktiky dojít. Samozřejmě je víc rizikové pokud dojde i ke kontaktu spermatu s vnitřkem anální sliznice. V případě, že máte pochybnost, že mohlo jít o rizikovou osobu, tak je fajn zajít si na testy. Pokud jste z Prahy, tak můžete využít služby například Domu světla na který Vám posílám kontakt. Dávat se testovat ale má smysl až po přibližně třech měsících od rizikového chování. Dřív by testy neposkytli validní výsledek.
Zatím se mějte dobře.
Miroslav Giljan
Dům světla
Malého 282/3, 186 00 Praha 8-Karlín
224 814 284