Pervitin
nikča
Dobrý den.
Jmenuji se Nikola. Mám kamarádku, která si dnes už asi jednou za čtrnáct dnů píchá pervitin. Je nějaká reálná šance, že by se toho zbavila. Sama má odhodlání a chce, ale potřebuje pomoci. Svou pomoc ji nabízím formou domácího detoxu. Nevím jestli to říkám správně, ale dejme tomu. domácí vězení, aby byla bez peněz. Jak dlouho je na to potřeba?
Jsme obě z Prahy kam se obě můžeme dojít na vše zeptat a poradit.
Díky Nikola.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
pervitin patří do skupiny stimulačních látek. Tyto látky u jejich uživatelů nevyvolávají fyzickou závislost, ale mají velký potenciál k rozvoji závislosti psychické. Jiným slovy to znamená, že člověk, který má problém s pervitinem nepotřebuje až tak moc samotný detox a to z toho důvodu, že po vysazení pervitinu nepřichází fyzický abstinenční syndrom, člověku není fyzicky špatně. To nad čím uvažujete, tedy nad domácím vězením, by bohužel asi nebylo úspěšné.
Pokud by Vaše kamarádka ráda řešila svoje potíže s pervitinem, tak nejlepší by bylo, aby si zašla do kontaktního centra pro uživatele návykových látek, kde by s pracovníkem mohla probrat svoje nynější potíže a pobavit se o možnostech řešení. Vy jí můžete nabídnout například doprovod do tohoto centra. Zasílám Vám kontaktní údaje na jedno kontaktní centrum, které sídlí v Praze. Zkuste kamarádce nabídnout, ať do kontaktního centra zavolá a domluví si schůzku. Všechny služby kontaktního centra jsou bezplatné a úvodní setkání muže proběhnout anonymně, takže se kamarádka nemá čeho obávat.
Zatím se mějte hezky.
Miroslav Giljan
Kontaktní centrum Sananim
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Fax: +420 283 872 258
e-mail: kacko@sananim.cz
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00