přesvědčit skončit s marihuanou
Sue
Zdravím.
Mám přítele. Ten již několikátým rokem užívá denně marihuanu (cca 3 roky nejméně). Jak by ho šlo přesvědčit, že to zvládne i bez ní? Že tolik toho dobrého vlastně nepřináší?
Zůstává jen u marihuany a s ničím dalším začínat nehodlá. Ale i tak mi \"hulení\" nepřijde k dobru. Nevíte, jak se lidi dají navést na cestu, aby si sami uvědomili, že chtějí přestat a mohli s tím začít něco dělat?
Pokud den nesežene trávu, je nervozní, naštvaný.. Nechci aby se ty stavy pořád opakovaly.
Co pro to, aby hulení omezil nebo s ním skončil mohu udělat já?
Vždy když jsem byla na nějakých přednáškách o drogách, řekli mi, že s tím nic dělat nemůžu. Ale ubíjí mě se na to jen dívat a nic nedělat, vidět jak sám sebe ničí čím dál víc. Byla bych moc ráda, pokud by se mi dalo nějak poradit.
Předem děkuji za odpověď a případnou radu.
Sue

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
děkujeme za ocenění naší práce (ve ksryté poznámce). Ráda bych Vám poradila nějaký zázračný recept, jak přítele přimět ke změně, ale takový bohužel neexistuje. Přeci jen ale můžete přispt k tomu, že si přítel svoji situaci začne uvědomovat. A to tím, že mu budete dávat najevo, co je Vám nepříjemné, budete mu ukazovat, jak celou věc vidíte, a že se s tím nechcete smířit. Tím přítel uvidí, že mu marihuana přináší už i nějaké problémy. Otázka je, jestli to pro něj bude natolik silná motivace, aby s tím něco dělal.