trittico
kopretina
dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda mohu vysadit trittico ze dne na den, nebo postupně. Beru jej cca dva roky , byl mi předepsán kvůli dlouhodobé nespavosti. Chtěla bych užívat kvůli jiným zdravotním problémům připravek firmy \'Energy - Korolen a není dobré , brát přitom antidepresiva. Trittico zpočátku fungovalo perfektně , usínala jsem rychle a spala celou noc, momentálně mi jakoby nezabírá , usínám dlouho , budím se. Paní doktorka mi říká , ať zvýším dávku, ale já bych spíš chtěla jíž nebrat. Děkuji za odpoveď Monika

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den Moniko,
děkujeme za dotaz. Obecně se antidepresiva nevysazují najednou, ale vždy pozvolna a to z různých důvodů.
Pokud jde o interakci trazodonu (Trittico AC) a rostlinného přípravku Korolen - máte pravdu, některé rostliny (třezalka tečkovaná, Hypericum perforatum), které tento přípravek obsahuje, je nevhodné užívat s antidepresivy (a nejen s nimi, ale i s mnohými dalšími léky).
Osobně, dle toho co píšete, bych se řídil radou Vaší lékařky a zvýšil dávku trazodonu, tak jak Vám radila, protože, jak zajisté víte z vlastní zkušenosti dlouhodobého nespaní, spánek je opravdu velice potřebný nejen pro psychickou, ale i pro fyzickou stránku zdraví a kvality života.
K přípravku Korolen - tento přípravek není registrován jako léčivý přípravek, ale pouze jako parafarmakum. Užívání extraktů, čajů a podobných rostlinných preparátů jako je Korolen, vychází pouze z tradičních zkušeností s dlouhodobým užíváním. Výrobce tedy nemusí dokazovat jejich účinnost a žádaný účinek je pouze možný, nikoli zajištěný. Osobně si myslím, že je důležitější užívat trazodon než kvůli nezaručenému výsledku jeho užívání přerušit.
Samozřejmě je to na Vás a na domluvě s Vaší ošetřující lékařkou. Nicméně pokud se rozhodnete Korolen užívat, pak mějte na paměti, že interakce třezalky jsou i s dalšími léčivými látkami z různých skupin léčiv (např. kontraceptivy).
Stačí to takto? Pokud byste potřebovala další informace, neváhejte poslat další dotaz.
S pozdravem
Zbyněk Oktábec