množství větší než malé
makrela
Dobrý den, chci se zeptat, v jakém právním předpise, popř. jiném ustanovení se v současnosti dá najít aktuální a platné znění toho, co je považováno za množství větší než malé s popisem takovéhoto množství k jednotlivým typům drog. Vím, že nejdříve byla vymezena ve vládním nařízení 467/2009 ovšem k tomuto vyšel Nález Ústavního soudu a následně ještě rozhodnutí nejvyššího soudu. Co je tedy nyní závazné? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
jde o poměrně komplikovanou otázku, kterou se dostáváme nad rámec naší poradny. Nicméně podle dostupných informací bych se přiklonila k tomu názoru, že na základně nálezu Ústavního soudu byl zrušen § 289 odst. 2 zákona č. 40/2009 Sb.. V březnu 2014 zaujal Nejvyšší soud sjednocující stanovisko k výkladu pojmu „množství větší než malé", které převzalo hodnoty z původního vládního nařízení (rozdíl je pouze u marihuany a pervitinu). V odkazu najdete i tabulku s přesnými hodnotami ohledně jednotlivých drog. Otázkou je pro mě závaznost tohoto stanoviska.
Pro podrobnější informace se můžete obrátit na Právní poradnu A.N.O., která se věnuje zejména drogové problematice (kontakty přikládám níže). Podrobnější informace lze také dohledat ve Výroční zprávě Národního monitorovacího střediska - konkrétně zde (zejm. strany 3, 11 - 15).
Kontakt na Právní poradnu A.N.O.:
Koněvova 95
130 00 Praha 3 - Žižkov
tel.: 222 582 932
mobil: 736 760 701
http://poradna.asociace.org/
Stačí vám to takhle?
S pozdravem a díky za dotaz,
Gabriela Minařík.