žaludek a alkohol
ABC3
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat. Asi před rokem jsem byla na diskotéce, kde mi pravděpodobně někdo hodil něco do piti (tlukot srdce a pořád jsem měla nutkání něco dělat či se hýbat, nemohla jsem usnout a až druhý den odpoledne jsem usnula) a od této doby mám problém. Pokaždé, když požiji alkohol ( nejsem žádný alkoholik, jen příležitostně), nemám problém usnu, žádný kolotoč nic, ale ráno se probudím třeba v 7 strašně mě bolí žaludek,je mi na zvracení a po té trpím střevními obtížemi. Před tím jsem žádné takové problémy neměla, jen od té doby, jak jsem psala se to takto zvrtlo. Nevím co s tím, ale třeba jste se s tím už setkali a něco mi doporučíte. Děkuji :)

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Alkohol obecně způsobuje dráždění žaludeční I střevní sliznice, resp. sliznice celého gastrointestinálního traktu. Pokud máte bolesti žaludku po užití alkoholu, popř. pokud pociťujete bolesti žaludku i při jiných příležitostech, pak bych Vám doporučil návštěvu gastroenterologa a zkonzultovat například možnost gastroskopie k vyloučení vředového onemocnění apod.
Pokud jde o vhození drog (nebo léků) do nápoje na diskotékách a v barech, jsou známé případy, kdy se opravdu takové věci dějí (a rozhodně jsou známé případy z minulosti) a občas podezření na takový čin řešíme i u nás na oddělení. Preventivním opatřením, aby se něco podobného nestávalo, je neopouštět svou sklenici nebo si jí stále držet a pokud se potřebuje vzdálit, pak jí svěřit někomu, komu bezpodmínečně věříte.
Stačí to takto? Pokud byste potřeboval další informace, neváhejte poslat další dotaz.
S pozdravem
Zbyněk Oktábec