zména léků
Rorenda
Dobrý večer.
Chtěla bych se zeptat.Mám syna 30let s DMO,dyskinetickým syndromem.
Asi v roce zjištěn Westův syndrom epizáchvaty.Léčen Nitrazepamem,po zrušení Oxazepamem a pak i Diazepamem,protože Oxazepam byl slabý.Moc to neůčinkovalo,ale dostali jsme se do rukou psychiatričky,která mu změnila léky na Rivotril a Rorendo. -bere za den 3,5 mg Rivotrilu a Rorendo 1 na noc.Syn váží asi 42 kg,je ležící.Tyhle léky bereme asi 5 let.Po celou dobu má vlastně z Rispenu zvětšená prsa,zduřeninky pod dvorcem,teďka jen pod jedním prsem.Chtěla bych se zeptat na názor jiného odborníka,za jaký lék by se dalo Rorendo vyměnit,aby se tyto nežádoucí ůčinky odstranily.??Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
zdejší drogová poradna je zaměřena na problematiku závislostí (především na nelegálních drogách, ale i alkoholu a medikamentech). Objevují se zde i dotazy týkající se psychiatrické medikace, nicméně vždy je tam jakási vazba právě na závislosti. Váš dotaz je již tematicky úplně mimo výsek toho, co jsme zde schopni kvalifikovaně odpovědět. Proto bych si Vás dovolila odkázat na psychiatrické pracoviště, kde se léčbou Vámi uvedených diagnóz zabývají, pokud nelze z jakéhokoliv důvodu konzultovat obtíže Vašeho syna s jeho ošetřujícím lékařem.
Přeji Vám, ať to dobře dopadne a podaří se najít pro syna vhodnou medikaci.
Vilma Šilarová