pervitin
olča
Dobrý večer kamarádka mi na párty hodila do pití nejspíše pervitin a já o tom nevědela.. Tak bych se chtěla zeptat že když jsem to měla poprvé tak jestli to může způsobit nějakou dlouhodobou poruchu? děkuji

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
to, že by Vám jednorázové užití pervitinu způsobilo dlouhodobé psychické nebo fyzické následky je velmi nepravděpodobné. Jedinci s predispozicemi k psychickým potížím jsou sice více ohroženi dopady užití drog, hlavně halucinogenů. O poškození psychického zdraví by se dalo uvažovat například v případě, že byste po užití zažila toxickou psychózu. To ale v textu neuvádíte a tento stav byste si určitě pamatovala. Jinak bych u jednorázového užití stimulační drogy dlouhodobé nebo trvalé následky neočekával.
Jako větší riziko vnímám, zda příště na párty odoláte nabídce užití pervitinu nebo jiných drog, pokud se Vám prvotní zážitek s pervitinem líbil. V případě, že to zvažujete, zkuste si ještě něco o této droze načíst, třeba na stránkách naší poradny.
Zatím se mějte dobře.
Miroslav Giljan