Pokračování
zoufalá
Nezlobte se,že ještě píši.Je to ke kodu 617017. Manžel se rozhodl,že mu přistoupí na to,že mu na ten telefon půjčí, s tím,že sepíší smlouvu a jakmile nedodrží splátky,že mu ho vezme,samozřejmě se stanoví i různá pravidla.já nevím jestli to je správné či ne. Děkuji.

Odpověděl: Kateřina Mladá
Dobrý den,
jsem moc ráda, že máte ze společně stráveného víkendu dobrý pocit. Je asi fajn vědět, že můžete i přes věk a trucovitost syna trávit příjemné společné chvilky.
Víte, velmi špatně se mi ohledně "výchovy" Vašeho syna radí, protože mám jen melé množství informací, týkající se jedné konkrétní situace a každé dítě je samozřejmě jiné. Všechny rady byste měla tedy určitě promýšlet a říci si, zda zrovna u Vaše syna mohou pomoci.
Myslím, že nikdy není pozdě na nastavování pravidel. I když jak říkáte, u někoho, kdo na ně není zvyklý, může jejich nastavování vést k různě silnému odporu. Pravidla by ale určitě ve výchově dětí chybět neměla, připravují je na povinnosti, které je v životě čekají. Určitě se i Váš syn pohybuje mezi určitými hranicemi, jen je třeba přímo nepojmenováváte jako pravidla.
V obecné rovině, (pokud je to možné) by měla být pravidla vytvářená společně a obě strany by měly vědět, proč se dané pravidlo nastavuje. Mělo by být jasně řečeno, jak musí být dodržováno a jaký bude mít důsledek, pokud nějaká strana něco poruší. Podle toho, co píšete se smlouva, kterou má Váš manžel v plánu se synem sepsat, tomuto doporučení celkem přibližuje.
Držím palce!
S pozdravem,
Kateřina