známý
marty
Dobrý den, chci ze zeptat, co bych měl dělat, když vím, že má známá, která je nezletilá a je po léčbě začla opět brát nitrožilně pervitin.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Marty,
ptáte se, co byste měl dělat, ale nepíšete, čoho byste svým děláním chtěl dosáhnout?
Například z pohledu právního žádné povinnosti "něco dělat" nemáte.
Pakliže chcete kamarádce pomoci ke zdravému životu bez drog, určitě byste měl své "rozhořčení" směrovat především na ni. Řekněte jí, že se vám její chování nelíbí, že s ním nesouhlasíte. Možná se i dopouští podvodu (viz poznámka ve skyté části dotazu), možná riskuje umístění do výchovného ústavu, každopádně se nechová podle vašich představ. Ptejte se jí, jaké jsou její představy o jejím životě. Můžete ji přesvědčovat, ale k ničemu ji nemůžete nutit. A v tom, co se vám nelíbí, ji nepodporujte. Neúčastněte se toho.
Více asi dělat nemůžete. Svůj život si musíme řídit každý sám.
S pozdravem J.Chudomel