drogy
ruzicka
dekuji za odpoved jeste otazku mam,potrebuji vedet jestly zalezi na kvalite testu je mozne zakoupit drasi test a ten ukazat jestly v poslednich trech mesicech bila nebo nebila drogu uzita??Dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
takový test v prodeji není. Všechny běžně prodejné screeningové testy jsou na tom zhruba stejně. Musíte u nich počítat také  určitým rizikem falešné pozitivity, tedy že vyjdou pozitivní, přestože člověk drogu neužil. Proto je třeba být velmi opatrný v tom, jak budete výsledek testu interpretovat a jaké následky z něj vyvodíte. Spolehlivější jsou pouze laboratorní testy, ani ty ale neprokáží drogu zpětně tři měsíce. To by šlo pouze z testu vlasů, který se používá například v kriminalistice. Takové testy jsou ale velmi drahé.