Stále čistý :)
Kulich
Ahoj, psal jsem vám už asi dvakrát a nevím zda ty dotazy evidujete nebo ne. Pro jistotu se vám trochu připomenu. 12 let (s přestávkama) jsem jel na jehle v piku. Přestal jsem sám, bez pomoci, pouze kvůli předtím, přítelkyni, nyní už manželce. Mám 6. letýho syna a čekáme druhé dítě. 19. ledna má termín porodu :) Jsem 3,5 roku čistý. Psal jsem o nekontrolovatelné chuti, která mně ještě po takové době přemáhá. Zatím jsem pořád odolával!!! Opravdu jsem si ještě ani jednou nedal, ale mám neskutečnou chuť. Už při psaní tohohle textu se mi zbíhají sliny v puse:) Doporučoval jste mi návštěvu v nějakém centru. Nejblíže mám bydlišti asi Trutnov. Nerad bych tam šel, myslím si, že když jsem vydržel nebrat po 12 letech, vydržel 3,5 roku abstinence, tak teď mám jít na nějaký sezení??? Možná by mi to přece jenom pomohlo, ale stejně bych tam nešel, protože se bojím, že tam někoho potkám známého a to nechci!! Vím, že si tu sám protiřečím, ale píšu myšlenky tak mi běží hlavou :)Rád bych si o tom s někým popovídal, ale nevím jak to mám udělat. Naposledy jsem vám psal asi před půl rokem a chuť není ani o trochu menší. Je možný takhle dlouho myslet na piko? Nechci si pokazit celkem klidný a pohodový život, který vedu. Mám 33% podíl (byt) v 6 mil. vile. Mám dobrou manželku. Perfektního syna. Čekáme miminko na které se hrozně těším. Pomáhají mi rodiče. Ale ta chuť!!! Vím, že by se tím asi hodně věcí pokazilo, ale ..... Manželka je zásadně proti drogám a vím, že by znovu nevydržela to co se mnou zažila v minulosti. Poraďte!!!

Odpověděl: Jakub Chudomel
Zdravím vás Kulichu,
v první řadě přijměte ocenění za úspěšnou abstinenci. Dobrá práce.
Obecně platí, že sdílená starost je méně palčivá. A proto otázka zní, s kým můžete své nutkavé chutě probrat a bude rozumět tomu, co říkáte...? Proto by bylo dobré kontaktovat odborné pracoviště. Chodit na "nějaké sezení" není jenom pro toho, kdo si neví rady, ale je namístě i pro toho, komu by stačilo svoji těžkost sdílet. Doporučil bych vám nějakou skupinu abstinujících, bývalých uživatelů. Například v Hradci Králové. Minimálně by vás tam mohli navigovat na pro vás přijatelné místo - dosažitelné a zároveň neohrožující.
Říkáme tomu doléčování. A jeho součástí je například způsob, jak pracovat se svými chutěmi - které prostě k abstinenci nějakou dobu patří. Skupinová setkání mají přidanou hodnotu v tom, že se setkáváte s lidmi, kteří řeší stejné, či podobné obtíže, jako vy. Ale v úvahu by přišla i individuální setkání s terapeutem či psychologem, máte li ke skupinám nedůvěru. Opravdu vám doporučuji kontaktovat například telefonicky či emailem trutnovské K centrum RIAPS (Procházkova 818, Trutnov) - tel.: 499 828 144, mobil: 731 441 267
e-mail: kcentrum@riaps.czharm.reduction@riaps.cz a na doléčovací program se jich vyptat. K ničemu vás to nezavazuje.
Přeji vám hodně správných rozhodnutí. Když budete chtít, kdykoliv se ozvěte.
J.Chudomel