Neurol
Petra
Dobrý den, můj přítel užívá několik let neurol. K tomu požívá téměř pravidelně alkohol, v poslední době téměř každý den litr vína, někdy i více. Potom často dlouho spí a je celý bledý.Když nepije, spí. Vstává vždy jen na nezbytně nutnou dobu, ale kdykoli může, spí.Do zaměstnání nechod, jen občas dělá nějaké kšefty.Tvrdí mi, že spí, protože může a že rád spí.Ale přitom se mu v životě hromadí mnoho dluhů, problémů a on je neřeší.Strašně překrucuje věci a lže, nebo říká polopravdy a tvrdí mi, že to já si nic nepamatuji.Když už mu nějaký problém hoří a potřebuje pomoc, začne najednou rozumně mluvit a říká, že půjde pracovat atd...ale když problém z části uhasí, vše je ve starých kolejích.CHodí k psychiatričce, která mu neurol předepisuje, nejprve mu to psala jiná dr.pa se přestěhoval a získával to od své matky, které to psal nějaký známí, a když jsem na to přišla, začal chodit k psych. myslela se, že se tedy bude konečně problém řešit, a paní doktorka mu dala nějaký cetralin a aby postupně vysazoval neurol.Jenže on si zvykl i na ten a neurol vůbec nevysadil.U dr.si vymýšlí a zkresluje svou situaci, kterou ač možnosti měl, neřešil.A paní doktorka mi léky píše dál. V poslední době je vše horší, spí stále víc a nic nechce řešit, svádí to na mě, že kdybych ho nechala v klidu, že by nepil a třeba ani nebral léky.A že vlastně za to můžu já.Jenže léky bere 20 let a já jsem s ním 7 let.Ikdyž jsem ho nechávala dlouo v klidu, nic se neměnilo. Sexuálně nefunguje, nemá zájem a když už by měl, nejde to. Nevím co s tím a nevím co si myslet.Domnívám se, že má ještě nějakou psych poruchu.Agresivní není, jen nervozní bývá, a když nemá alkohol dva dny, vidím abstinenční příznaky, prostě nefunguje, když nepije.Nemá rád společnost.A mívá nakupovací mánie, to ho na chviku uspokojí, ale opravdu en na chvíli.Nakupuje, ikdyž na to nemá a rostou mu dluhy.Řešit nic nechce.Můžete mi poradit?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
situace, kterou jste popsala vypadá docela závažně. Nezdá se, že by přítel moc fungoval, navíc má zřejmě křížovou závislost na alkohol a léky. Zbavit se jí sám by bylo velmi obtížné, jenže on ještě  k tomu žádný problém nepřipouští. Těžko to můžete řešit za něj, proti jeho vůli. Co si al můžete rozmyslet je, jaká je Vaše role ve vaše vztahu. Živíte vás oba Vy? Staráte se o něj? Jaká pozitiva má pro Vás soužití s přítelem?
Možná pokud byste změnila Vy svůj přístup, uvidí přítel, že není vše v pořádku, jak si snaží namluvit.
Váš popis je poměrně stručný a bylo by třeba probrat mnoho podrobností, abyste se mohla rozhodnout, co můžete dělat. Nejlepší by asi bylo zajít se poradit osobně do některého z center, která nabízí pomoc rodinám závislých.
Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, napište nejbližší město, kontakt Vám zašlu.