Marihuana v tehotenstvi
Hanka
Dobry den! Jsem jiz ve 30tt a kourim marihuanu. Dite je zdrave, vyviji se jak ma, doktorka dokonce rika, ze cekam velke miminko. Hulim z fajfky pres vodu, je to alespon mene skodlive nez z jointu. Neprehanim to- v prvnim trimestru mi bylo zle, takze jsem nehulila skoro vubec a ted maximalne \"kotlik\" denne, vetsinou na lepsi spani, protoze s temi kily navic se spi hodne zle... Citim se kvuli diteti provinile, ale na druhou stranu- jsem vazne tak hrozna matka?... A zajimalo by me take zda se THC zjistuje v placente po porodu... Pritelova ex nedavno porodila dite a zjistili ji v placente 1g amfetaminu...
Dekuji predem za odpoved.
Hezky den!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
jak asi tušíte pro dítě to nijak výhodný start není, na druhou stranu pokud byste měla nějak strašně trpět, být nervózní, podrážděná, nespat, také to pro něj nebude dobré.
Při chronické intoxikaci THC (což je Váš případ) se častěji objevuje nižší porodní hmotnost, hypotonie, omezené reakce na stimulaci, lehké zrakové potíže (pomalejší reflexy), třes. Bývá přítomný abstinenční syndrom po narození, který se projevuje podrážděním, nespavostí, nebývá ale výrazný a rychle odezní. THC se dostává i do mateřského mléka, takže pokud chcete kojit, bylo by dobré jeho konzumaci minimálně omezit. V podstatě tedy nejde o nic dramatického, není to např. srovantelné s vlivem některých léků (benzodiazepinů) na dítě, ale také to není úplná legrace.
Myslím, že není k ničemu mít výčitky a špatné svědomí, apíše bych se pokusila trochu ubrat, i kdyby jen o něco, každý den bez THC dobrý. Horší spánek v těhotenství je narosto normální, zvlášť ke konci, zkuste to řešit delším odpočinkem přes den, čajem pro těhotné (v lékárně) atp. Marihuaně se také vyhněte kolem porodu, protože kdybyste náhodou při komplikacích potřebovala naestezii, mohlo by to způsobit potíže. Běžně se placenta myslím na drogy nevyšetřuje, snad jen v případech, kdy je nějaké podezření.