bratrova závislost na thc
anonym31
Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu, můj bratr si asi cca před rokem začal s marihuanou. Ze začátku to bylo občasné (třeba 1x za týden) Nyní ovšem hulí skoro denně a začal zvyšovat dávky. Jelikož máme s bratrem dobrý vztah, tak zhruba vím co dělá, ale není zrovna svěřovací typ. Na rozdíl od rodičů (máma něco tuší, ale táta mu spíš nevěří). Nyní se rozhodl dávky trochu snížit (což by bylo fajn), ale moc mu to nejde, pořád říká jak to sníží, ale spíš navyšuje. Objevuje se u něj při menší abstinenci nevolnost a tak poslední 2 měsíce ztráta krátkodobé paměti (např.: tu samou věc mi poví 3x). Takže bych Vás chtěla požádat o radu, jak mu mohu pomoci.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
celá situace je trochu složtá tím, že bratrovi ještě není 18 let. Rodiče za něj tedy mají zodpovědnost, a také na něj mají největší "páky", i když třeba ne zrovna příjemné, na druhou stranu Vy jim nic nechcete říct. Možná bych to ještě s bratrem probrala, jestli se sám rozhodl, že chce marihuanu omezit nebo s ní skončit, mohli by mu v tom rodiče podstatně pomoci. Pokud to ale není možné, nezbývá Vám, než ho hodně podporovat v jeho úsilí trávu omezit, a pokud bude chtít pravidelně s ním mluvit o tom, jak mu to jde. Také byste mu mohla doporučit internetový program na léčbu závislosti na marihuaně www.koncimshulenim.cz, který by mu mohl pomoci a přitom do toho nezatáhl rodiče. Na stránkách kromě podporované léčby najde také informace, jak (tolik) nehulit a podobně.