Jak řešit situaci
zoufalá
Dobrý den,dnes jsem si na FC svého syna - 14 let přečetla, jak se spolužákem baví o tom,kdo koupí cigerety a že si snad brzy zase zahulí brko a že se zhulí. Podezření že si občas zakouří trávu už mám delší dobu,když jsem se ho ptala jak na cigerety i marihuanu, vždy říkal,že on ne. Syn byl vždy v pohodě,ale od loňských prázdnin přišla puberta, ve škole se zhoršil, je jiný. Jde mi o to, jak si s ním o tom promluvit,aniž bych přiznala,že jsem četla jeho FC. Asi jsem selhala jako matka,stále jsem ho kontrolovala, jestli má vše do školy, když mě naštval,křičela jsem a stále rozebírala dokola,když někde byl musel se hlásit, zkrátka jsem měla o něj strach.Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Kateřina Mladá
Dobrý den,
určitě je nepříjemné, že se syn horší ve škole a není k Vám upřímný, ale nemusí to hned znamenat, že jste selhala jako matka. Syn prochází věkem, ke kterému tyto události, bez ohledu na rodiče a výchovu, mohou patřit. Naopak prokazujete zájem a vůli si k synovi hledat novou cestu, což by k popisu selhávající matky rozhodně nesedělo.
Bohužel univerzální návod Vám úplně poskytnout nemohu. Ale napadá mne, že byste mohla jít cestou postupného navazování (možná trochu ztrácející se) důvěry mezi Vámi a synem. Možná by nebylo úplně vhodné hned syna konfrontovat s tím, že se domníváte, že kouří marihuanu, protože podle toho, co píšete, by Vám to asi znovu popřel. Zkuste se synovi začít přibližovat v jiných oblastech - projevovat zájem o to co dělá, jak se má, co ho trápí nebo těší, trávit s ním čas a více s ním mluvit. Třeba se tímto způsobem podaří mezi vámi dvěma nastolik takovou atmosféru, která bude umožňovat synovi povědět Vám pravdu a neobávat se Vaší reakce.
Přeji hodně štěstí.
S pozdravem,
Kateřina