alkohol
astra
Dobrý den.Mám asi problém s pitím ne,že bych pila každý den ale jednou dvakrát za týden si vypiju a to tak,že na sobě cítím že jsem opilá.Ale přesto všechno, vše zvládám péčí o 12-ti letého syna,který v žádném ohledu nestrádá,doma mám uklizeno navařeno, ale přítel si myslí že bych se měla léčit,že to nemám pod kontrolou evidentně mu to moje pití dost vadí.Do práce také chodím bez problému.Proto se chci zeptat jestli opravdu jsem alkoholik pokud ano tak v jakém stadiu.A poradit mi na koho se mám obrátit v případě.že je to se mnou tak špatné a potřebuji léčbu.Nějakou poradnu v okolí Karviné,Havířova kde můžu docházet nejlépe anonymně.Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
těžko říct z Vašeho stručného popisu, jak na tom jste. Můžete se sama otestovat na http://alkotest.drogy.net/test1.php , Na první dojem to na mě sice nepůsobí jako obraz vážného problému s alkoholem, ale podstatné asi je, že Vám to dělá nějaké problémy ve vztahu. Jak jsem pochopila, Vy sama byste nic měnit nepotřebovala, pokud by nebylo přítelových námitek. Pak jde tedy spíš o párový problém, než Váš problém s alkoholem. A bylo by asi dobré řešit ho společně, tedy zajít někam spolu a tam si vyjasnit, jakou kdo má vlastně představu o Vašem pití a možná i jiných věcech. Může jít také o zástupný problém, kdy je třeba řešit něco jiného, ale jednodušší je svalit vše na Vaše pití.
Spíš než AT poradnu bych Vám tedy doporučila manželskou a rodinnou poradnu, kde mají s podobnými potížemi zkušenosti. V Karviné by měla fungovat poradna, která má poradenskou linku právě i pro obtíže se závislostmi (telefon: 596317575, 596318080), tam by s Vámi mohli celou situaci probrat (po telefonu tedy anonymně) a případně doporučit, kam se v okolí obrátit.