Pervitin...
UživatelP
Hezký večer.
Chci se podělit o svou zkušenost a zároven prosim o radu jak dál ...
Je mi 20 let, drogy uživám dá se říct půl roku . Bohužel to skončilo až u pervitinu . Drogu uživám měsičně 2-3 o víkendu na akcích... tak 3.4 \"čáry\" ,tedy aplikuju to nosem. Začal jsem u lehkých drog jakou jsou Lysohlávky ..púak too přešlo na LSD a z halucinogenů na stimulanty extázy,mdma .. 2cb..ketamin....pak \"speed\" a skončilo to právě u Pervitinu....,za to rozmezí půl roku jsem zhubl 32 kg. Poslední dobou mám ale strašný vyčitky svědomí a prostě chci skončitz minimálně s pervitinem protože mi přijde že mi to bere mě samotnýho . Normálně chodím do práce ,dokážu si řict ne ..neuživám drogu jinde než natěch akcích .Spousta mých známých a přátel co pervitin uživajíto berou jako srandu bohužel všichni nebo vetšina skončila u buchen .Nevím ..chtěl jsem vyzkoušet dojtí na nějaký detox ale nemužu si to dovolit protože okolí neví že něco beru a kdyby se to dozvedelo melo by to hrozný následky jak pracovní ,jelikož tady se to roznese coby dup . tak proste psychicky jelikož jsem uzavřená osoba a vim jak bych dopadl...Poradíte mi jak..nebo čím mám začít? :..
Děkuju moc .. ;-)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Jak popisujete Vaše braní, je to bohužel, celkem běžný způsob, jak se mnozí dostanou do závislosti, potažmo dalších potíží s tím úzce spojující. I Vy sám uvádíte, že plno kamarádů přešlo od šňupání na jehlu. Máte výhodu, že jste schopen a především ochoten si připustit, že něco není v pořádku. To zase až tak obvyklé není. Uvědomit si svůj problém je základní, výchozí a nezbytný první krok začít některé věci měnit, tudíž bych viděla jako reálnou šanci, že jste schopen obstát.
Také uvádíte, že nechcete nikam na léčbu. Netuším, do jaké míry máte informace o nabídce drogových služeb. Dnes jsou i jiné možnosti než klasický pobyt na psychiatrii. Dají se využívat ambulantní programy, individuální konzultace apod. Také netuším, kde žijete, proto nevím kam Vás případně nasměrovat. Zkuste zvážit tuto možnost a případně napište znovu, uveďte, jaká města máte v dobrém dosahu, pokusíme se vhodné zařízení vyhledat. Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na naše ambulantní zařízení, níže kontakt a základní informace.
Denní stacionář, SANANIM z. ú.
Janovského 26, Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Email : stacionář@sananim.cz
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Jde o ambulantní zařízení, které poskytuje intenzivní ambulantní léčbu v délce 3 měsíců. Případně Vám mohou nabídnut individuální terapii. Zde nabízím odkaz na webové stránky, na kterých najdete všechny informace: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html.
S tímto zařízením se dá poměrně snadno spojit. Každé úterý a čtvrtek v čase 10,30 až 12,00 hod pravidelně probíhá tvz. ,,motivační skupina". Můžete tam přijít bez objednání a lékařského doporučení.  Prostřednictvím této skupiny lze jednak nastoupit do programu Denního stacionáře nebo si nechat pomoci zprostředkovat jinou vhodnější formu služby. Pokud by pro Vás bylo těžké přijít na motivační skupinu, lze si telefonicky domluvit individuální konzultaci.
Rozhodně se ničeho nebojte. Zdaleka nejste první ani poslední, komu se něco podobného přihodilo. Vše se dá řešit, jen se musí začít. Také se nemusíte obávat, vstupem do zařízení se nijak nezavazujete, můžete se pouze přijít podívat, jak vše probíhá, informovat se o možnostech, které byste případně mohl využívat a po té se svobodně rozhodnout, zda jich využijete nebo ne.
Co se týče obecných rad, tak v první řadě by to rozumné přestat se stýkat s lidmi z drogového prostředí a zbavit se všech drog, pokud ještě nějaké máte. Doplňujte si minerály, vitaminy, dodržujete životosprávu a pitný režim. Ve svém příspěvku uvádíte, že jste drogy konzumoval o víkendu na akcích. Doporučila bych se těchto akcí na nějakou dobu vzdát, případně vymyslet nějaké jiné vhodné formy zábavy, které s konzumacemi drog nijak nesouvisí. Zaměstnávat se jinými činnostmi. Také počítejte s rychlými změnami nálad. Jak jistě asi víte, na drogy se váže i psychická závislost. Dokáže nečekaně potrápit i po velmi dlouhé době po vysazení a to i po krátkodobém užívání.  Chutě se vrací v různých intenzitách a frekvencích. Pokud přijdou po dlouhé odmlce, může to dost překvapit a zaskočit. Proto bych doporučila a teď se budu opakovat, obrátit se na odborníky a jednoduše si v tom nechat pomoci. Není to rozhodně žádná ostuda...
Budu moc ráda, když dáte vědět, jak to dopadlo a jak se Vám daří. V případě potřeby napište kdykoliv. Přeji dostatek sil, věřím, že to zvládnete!
S pozdravem MK