dospelá dcera drogově závislá
beruska
Poraďte, co dělat s 26letou dcerou závislou na pervitinu a marihuaně.Již jednou byla hospitalizována v protidrogové léčebně.Léčbu předčasně přerušila, tvrdíc, že má vše pdo kontrolou.Nyní je ve fázi, že si s tím neví rady,přičemž připouští,že by se sebou měla něco dělat,ale nevěřím,že by léčení znovu podstoupila.Nástup slibuje jen pod výhružkou vyhazovu z domova.Neexistuje méně, pro ni drastickou možnost léčení,třeba ambulantní?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Ano, jsou i jiné možnosti, jak tyto problémy začít řešit. I když v některých případech je hospitalizace nezbytná. Zdali by v případě dcery byla ambulantní forma péče dostačující, nelze takto na dálku a bez dalších informací o celkové situaci objektivně vyhodnotit. Můžete se s dcerou obrátit na Kontaktní centrum pro uživatele drog a tam se informovat o možnostech, které by případně dcera mohla využít. Netuším, kde žijete, ale Kontaktní centra bývají většinou ve všech větších městech. Můžete se podívat do databáze, zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci, po zadání, kraje, města a druhu služby, naleznete kontakty. K-centra se mohou využívat i zcela anonymně, tudíž se dcera nemusí ničeho obávat, může se pouze dojít informovat, ničím se tím nezavazuje a po té se rozhodnout co dál. Poradenství je bezplatné. Tato zařízení také nabízí ve svých službách poradenské služby pro rodiče, můžete se tedy informovat i Vy sama, pokud by dcera odmítla služby využít.
Pokud je pro Vás dostupnou Praha, může se dcera obrátit na naše ambulantní zařízení, zde kontakt:
Denní stacionář, SANANIM z. ú.
Janovského 26, Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Email : stacionář@sananim.cz
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Jedná se o zařízení nabízející intenzivní ambulantní léčbu v délce 3 měsíců, případně mohou nabídnut individuální terapii, pokud to bude třeba. Přikládám odkaz na webové stránky, na kterých najdete kompletní informace: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html.
Dcera se s tímto zařízením můžete jednoduše spojit jednak s použitím kontaktů uvedených zde a na stránkách, nebo osobně přes motivační skupinu, která se koná vždy každé úterý a čtvrtek od 10.30 do 12.00. Může tam přijít bez objednání a lékařského doporučení.  Prostřednictvím motivační skupiny lze jednak nastoupit do programu Denního stacionáře nebo zprostředkují jinou vhodnější léčbu. Pokud by pro dceru bylo příliš těžké přijít na skupinu, lze si telefonicky domluvit individuální konzultaci. Stejně jako jsem uvedla výše, i zde se může dcera pouze informovat o možnostech, vstupem do zařízení se nijak nezavazuje. Je pouze na jejím rozhodnutí, zda dalších služeb využije, či nikoliv. Nemusí se proto vůbec obávat.
Vám můžu nabídnout spojit se s touto poradnou (v případě, že jste z Prahy):
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email:        rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Nachází se v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Na konzultace se objednává předem, též bezplatné služby. Provozní doba PO - PA 9-00až19:00hod.
Více informací naleznete zde:  http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Dále si můžete prostudovat základní obecné informace pro blízké osoby uživatelů drog, zde:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Zatím se mějte hezky. Pokud by něco nebylo jasné po prostudování přiložených odkazů, nebojte se znovu napsat. Držím palce! Budu ráda, když dáte vědět, jak se vše dál vyvíjí a jak se dceři daří.
S pozdravem MK