extáze-dojezd
kostracek
Zdravím, mám dotaz ohledně své první zkušenosti s extází. Vzala jsem si dvě pilulky, na druhý den po krátkém spánku mi nebylo nic moc, navečer deprese, trochu halucinace. Na druhý den už jen špatná nálada, ale třetí den jsem byla v pořádku, až navečer mě překvapil úplně jiný stav - takový těkavý, neklidný, přeložila bych to jako \"rychle vymysli, jak se zas cítit dobře\", a zároven jsem si uvědomovala že momentálně mě nic nedokáže tak \"zvednout\" jako další droga. Ale nějak jsem to vydržela, další drogu si nedala. Zajímalo by mě, jak má probíhat dojezd, střízlivění? Jestli tento \"těkavý stav\" nemůže být způsoben spíš tím, že Extáze byla pravděpodobně řízlá s pervitinem?
Předem děkuji za odpověd :)

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Cením si Vaší důvěry, chápu Vaše znepokojení. Takzvaný "dojezd" může probíhat různě, každý člověk je jinak nastavený. Záležet může i na jeho momentální kondici, jak psychické, tak tělesné, na průběhu a délce "jízdy", také na tom, nakolik člověk v průběhu doplňuje výživu, tedy jídlo a zejména tekutiny. Čím déle souvislá intoxikace trvá, tím delší a nepříjemnější "dojezd" bývá. Proto se striktně doporučuje, aby "jízda" netrvala nikdy déle, než přes jednu noc, aby uživatel kromě jiného nekombinoval drogu s alkoholem, nebo dalšími drogami, aby se "nedokopával", to znamená nepřidával si další dávky za účelem zvýšení účinků, nebo prodloužení doby jejich trvání. Kromě únavy, případně deprese a tísně, patří často k "dojezdu" i chutě dát si drogu znovu. Nejpříjemné stavy po jednodenní (noční) "jízdě" většinou odezní v horizontu hodin, nejpozději dnů. Stav, který popisujete připomíná některými symptomy možnou toxickou psychózu v její mírnější formě. Toxická psychóza může po užití psychostimulantů, halucinogenů, včetně THC nastoupit kdykoli, zejména po užití vyšší dávky, nedostatku odpočinku, nebo při dlouhodobějším užívání. Jedná se o nebezpečný stav, kdy člověk může způsobit řadu škod, dokonce ohrozit sebe, nebo někoho dalšího na životě. Někdy se může takto nastartovat rozvinutí psychické poruchy, pro kterou dotyčný mohl v sobě nosit z rozličných důvodů předpoklady. Stává se, že se porucha, nebo psychické onemocnění projevuje ještě dlouhý čas, může vyžadovat dlouhodobou psychiatrickou léčbu. Takto nemocný člověk se pak nemusí i přes veškeré snahy úplně uzdravit do konce života. Extáze bývá nezřídka kdy ředěná různými příměsemi, často nebezpečnými, někdy i pervitinem. Bohužel je většinou nemožné to spolehlivě před užitím drogy bez nákladného chemického rozboru v laboratoři rozeznat. Proto Vám doporučuji maximální opatrnost a dodržování všech doporučených opatření. Můžete se také podívat na stránky naší poradny a něco víc si k MDMA a stimulantům, případně dalším u nás nejčastěji užívaným drogám přečíst:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny-uvod/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Přeji Vám, ať jste brzy v pořádku, kdykoli napište.
Všechno nejlepší do nového roku,
Amrit Sen.