komunita a trestný čin
Monka
Dobrý den,chtěla jsem se informovat když můj kamarád má nastoupit léčbu do terapeutické komunity,ale zároveň je soudně stíhán pro zločin těžkého ublížení na zdraví z nedbalosti dle §147,odst.3tr.zák.Může do komunity nastoupit nebo jak se to řeší?A pokud by nastoupil ,léčbu co ho do budoucna čeká.Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
záleží to na komunitě, kam nastupuje. Té by měl sdělit, že je trestně stíhán. Prakticky to bývá tak, že dotčný nastoupí (pokud není nař. pravděpodobný nástup do vězení v řádnu týdnů) a z léčby nastupuje do výkonu trestu. Podle délky se pak buď do komunity vrací nebo jde rovnou na doléčovací zařízení (ve výkonu trestu by měl být v bezdrogové zóně a v kontaktu s pracovníky drogových služeb, kteří tam obvykle dochází). Opravdu je to ale velmi individuální a je třeba se domluvit přímo s danou komunitou, samozřejmě nejlépe předem.