Fluanxol depot
Dobrý den, chci se zeptat zda si myslíte že fluanxol depot užívaný injekčně má vliv na kvalitu intoxikace konopím ? Mám tuto inkjekci předepsanou od me psychiatričky a zdá se mi že to konopí je po tomto psychofarmaku slabé, myslím tím kvalitu intoxikace...

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za otázku a omlouvám se za zpoždění při odpovídání.
Prvně - nepíšete z jakého důvodu Vám Fluanxol depot (flupenthixol-dekanoát) psychiatr předepisuje, ale předpokládám, že to bude z důvodů udržovací léčby spojené s nějakou formou psychotického onemocnění nebo schizofrenie. K takovýmto onemocněním není nikterak vhodné užívat návykové látky jako je například konopí, pervitin apod. a to především z důvodů, že mohou vyvolávat zvýšené projevy onemocnění, které Vám psychiatr léčí. Také nepíšete, jestli patříte do skupiny pacientů, kterým komplikuje jejich psychiatrickou diagnózu ještě druhá diagnóza, některého ze stádií závislosti. Nicméně užívání drog u takových onemocnění, které jsem zmiňoval výše, není vůbec ideální!
K Vaší otázce - z mechanizmů účinku THC, tedy hlavní obsahové psychoaktivní látky v konopí, a flupenthixolu vyplývá, že působí opačným efektem. Tudíž intoxikace THC při současném užívání flupenthixolu s největší pravděpodobností bude změněná, popř. asi ani nemusí být žádná - to bude záležet na mnoha faktorech, každopádně rozhodně není vhodná!
Také by bylo samozřejmě vhodné o užívání drog Vaší psychiatričku informovat, tedy pokud to už neví...
Stačí to takto? Pokud byste potřeboval, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Zbyněk Oktábec