poruchy chování po drogách
nicoletta
Dobrý den otázka se týká mě.V období puberty a dospívání 16-19let jsem vyskoušela mariuanu,a pervitin šňupáním a injekčně .Užívala jsem párkrát pervitin a ty stavy kladné mi občas chybí jeto už 7let co sem ze zdravotních duvodu musela přestat i pít alkohol,kouřit cigarety.Mám někdy stavy že to mi jediné chybí hned při problému jakémkoliv letím k obvodnímu pro diazepan,triticco atd jsem nevyrovnaná a možná i ten pervitin mi prohloubil nějakou skrytou nemoc?nepocituji žádnou radost euforii život mě nebaví občas si vzpomenu jen na to kladné naty pocity při užívání a ráda bych to zopakovala ale bojím se těch dojezdu a hlavně mám ted rodinu a práci ale stejně nic mě nenaplnuje .Prosím o radu co mi pomuže?psycholog,nebo nějaké léky .Děkuji za odpověd

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je moc dobře, že se k pervitinu nevracíte. Stejně by Vám to asi nepomohlo k dobré náladě na dlouho. A následky by byly ještě horší. To co popisujete vypadá jako deprese, možná kombinovaná s úzkostnou poruchou. K přesnější diagnóze je ale třeba vyšetření psychiatrem nebo psychologem. Určitě se obraťte na jednoho z nich. Oni také posoudí, jestli by bylo dobré užívat léky nebo postačí psychoterapie (tu bych doporučila i u léků, ty samy podstatu příliš nevyřeší, spíše mírní projevy). Nebojte se obrátit na odbornou pomoc, myslím, že obvodní lékař už Vás tam měl dávnoposlat, pokud k němu opakovaně chodíte pro psychofarmaka.