hak se projevuje braní opiatu
linda
Dobrý den, synovec měl dříve problém s pervitinem i marihuanou. Potom byl nejakou dobu klid a teď mi sestra volala že poslední dobou často spí třeba 2 až 3 dny tak se chci zeptat jestli je možný že by bral nějaký opiáty.přijde nám to celé divné od pondělí do pátku chodí do práce ale celý víkend spí a probudí se až v pondělí ráno.Moc nevylézá z pokoje a ani nejí jenom hrozně málo.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
opiáty se obvykle užívají pravidělně, denně, moc k tomu tedy nesedí výkyvy mezi všedními dny a víkendem. Takové chování spíš bývá typické pro uživatele pervitinu, že nějakou dobu jsou čilí a plní energie, a pak i několik dní prospí.
Jsou to ale jen dohady, také to může být něco úplně jiného, synovec by mohl např. trpět depresemi apod. Důležité je zkusit se o t om s ním bavit, co k tomu sám řekne, jak své chování vysvětlí. Případně bych sestře doporučila, aby se došla poradit ona osobně do některého z center, nabízejících pomoc rodinám závislých. Tam by mohla celou situaci popsat podrobněji, i to, jak to bylo v minulosti. Určitě by se podařilo tomu více porozumět.