drogy
neznama
Ahoj, mela bych dotaz ohledne toho, zda kdyz muj partner bere drogy, tak jestli bych ja mohla mit nejaky stav z drog z jeho slin kdyz se s nim budu libat, ci kdyz s nim budu mit sex, tak z toho, co z nej vyteka a ze spermatu. Diky.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Přestože Váš partner bere drogy, tak není možné, aby Vy jste byla intoxikovaná díky tomu, že se s ním líbáte nebo s ním máte intimní styk. Tímto způsobem není možné intoxikaci drogami přenést.
Jsou zde ovšem jiná rizika, na která je potřeba upozornit, a to riziko přenosu infekčních chorob, které mohou souviset s užíváním drog (zejména pokud partner bere drogy injekčně). Při injekčním užívání (a sdílení injekčního náčiní s jinými uživateli) je riziko přenosu zejména hepatitidy typu B a C, a také HIV. Tyto infekce jsou přenosné krví, ale i pohlavním stykem. Tudíž pokud partner bere drogy injekčně, a sdílí náčiní s jinými uživateli, tak je v riziku nákazy, kterou pak může přenést na Vás při intimním styku. Navíc, pokud se pohybuje v prostředí, kde se berou drogy, je zde také riziko, že pokud by nedodržoval věrnost ve Vašem vztahu, tak Vás pak vystavuje možnosti přenosu infekční choroby, kterou by si mohl v tomto prostředí opatřit.
Krom toho, vztah s uživatelem drog nebývá obvykle pohodová záležitost, a je zde mnoho dalších úskalí.
Nepíšete ovšem moc podrobností o partnerově užívání drog, o Vašem vztahu... abych mohla konkrétněji odpovědět. Pokud partner občas kouří marihuanu, tak o rizicích tohoto typu asi není potřeba ani mluvit, pokud bere denně injekčně třeba pervitin nebo heroin, tak jsou rizika samozřejmě výrazně vyšší.
Pokud budete chtít, tak ještě napište. Když mi napíšete víc o tom, co a jak intenzivně (a zda injekčně) partner bere, tak bych Vám byla schopná poskytnout odpověď, která bude více "šita na míru" tomu, co aktuálně řešíte.
B. O.