Pervitín
Emily
Dobrý deň, po 3 ročnom užívaní pervitínu (max tak 2x do týždňa) som s tým konečne skoncovala. Už je to pol roka čo nič neberiem. Avšak mám problém s tým že som neustále v depresii nič ma nebaví, cítim sa ako telo bez duše. Do teraz som to zvládala, ale kedže nastáva skúškové obdobie, nedokážem sa normálne učiť. A ten pocit, keď ma nič nebaví už asi dlhšie nevydržím. Je šanca že sa tento pocit časom napraví ?

Odpověděl: Kateřina Mladá
Dobrý den,
takto dlouho trvající problémy s náladou musí být vyčerpávající. Jsem moc ráda, že jste se rozhodla napsat.
Pravidelné užívání drog ovlivňuje hormonální procesy v mozku. Zjednodušeně řečeno, mozek po nějaké době užívání drog začne "hormony štěstí, radosti a slasti" produkovat především jako reakci na užití drogy. Pokud drogy člověk přestane brát, mozek se postupně učí tyto hormony vyplavovat v reakci i na jiné poněty (radost ze setkání s přáteli, sportovní úspěchy atd.). Proces, kdy mozek začne znovu "normálně" fungovat, je samozřejmě individuálně dlouhý. Ale jak už to u psychiky bývá, nelze vše vysvětlovat jen fyziologickými procesy. Možná se ve Vašem životě děje i něco, kvůli čemu se negativní nálady stále objevují.
Na otázku, kdy může ke zlepšení dojít tedy neexistuje konkrétní odpověď. Jednak kvůli tomu, že každý reaguje na vysazení drog jinak a jednak proto, že jako příčinu negativních nálad a pocitů nemůžu vyloučit jinou (psychickou) příčinu.
Nepíšete, zda chcete se svou situací něco aktivně dělat, ale věřím, že už napsání takového dotazu ukazuje, že si změnu k lepšímu velmi přejete. Pokud se rozhodnete udělat sama nějaké další kroky, doporučovala bych Vám návštěvu psychologa, se kterým byste mohla o celé situaci pohovořit a hledat cestu k pozitivnějším pocitům a náladám.
Držím palce, ať se vše začne postupně zlepšovat.
Kateřina