lecba v tk se psem
ANGELO
DOBRY DEN MAM PSA ALE NEMOHU JEJ JEN TAK ODLOZIT ANI NA CAS
¨
NEMAM NIKOHO KDO BY SE MI ONEJ STRAL A VEDEL BYCH ZE JEJ MOHU NAVSTEVOVAT ALESPON DVAKRAT TYDNE

Odpověděl: Amrit Sen
Angelo, zdravím Vás.
Děkuji za důvěru a dotaz. Je mi líto, ale v ČR není žádná terapeutická komunita, léčebna, ani pobytový doléčovací program, kam by si klienti, nebo pacienti mohli sebou brát do léčby psy.
Nepíšete nic bližšího o sobě, ani o stavu a situaci, ve které jste. Předpokládám ale, že když uvažujete o léčbě, bude to nejspíš vážné. Rád bych Vás jakkoli podpořil v úmyslu do léčby nastoupit, a to dřív, než se možná Vaše myšlenky na léčbu rozplynou. Zkuste přemýšlet o hodných lidech, nebo člověku, kterému byste pejska věnoval, nebo ho u něj nechal na dobu, kdy se budete léčit. Pobytová léčba závislosti na návykových látkách trvá zpravidla minimálně tři a půl měsíce ve zdravotnickém zařízení. V terapeutických komunitách počítejte s dobou od půl, do jednoho roku. Následuje doléčování jehož první týdny až měsíce rovněž probíhají pobytově s tím, že klient chodí do práce a pohubuje se  "venku" v reálném životě.
Pokud se pro léčbu nakonec nerozhodnete, může se stát, že se nedokážete postarat nejen o sebe, ale že i Váš pejsek bude živořit... S léčbou se Vám nabízí šance na lepší, spokojený a šťastnější život pro oba dva. Kdybyste potřeboval s čímkoli ohledně léčby poradit, napište, nebo kontaktujte nejbližší zařízení, které se zabývá drogovou problematikou a o všem s pracovníky služby otevřeně pohovořte. Dostane se Vám podpory, pochopení a pomoci, zkušení odborníci Vám doporučí konkrétní kroky, jak Vaši situaci řešit. Pohovory jsou nezávazné, bezplatné a mohou probíhat i zcela anonymně. Dostanete i konkrétní informace o možnostech léčby, o typu léčby, který by byl pro Vás nejvhodnější, o postupu, jak léčbu nejlépe dojednat, případně i o možnostech, jak vyřídit sociální a finanční podporu na příslušných úřadech na dobu léčby, kontakty na léčebná zařízení, atd..
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám kontakty pošlu. Jak je můžete vyhledat sám, podle typu zařízení a oblasti se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budu rád, když se ozvete a dáte vědět, jak si stojíte, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím Vám palce, hodně štěstí v novém roce,
Amrit Sen.