drogy
Tomáš
Dobrý den.
Mám k Vám dotaz ohledně našeho syna (v březnu 2015 mu bude 20 let), který absolvoval ústavní léčbu závislosti na pervitinu v Nechanicích (vyloučen ve třetím měsíci pro porušení léčby - vzal si pervitin na víkendové vycházce)a ústavní léčbu v Havlíčkově Brodě (též vyloučen ve třetím měsíci léčby z důvodu nálezu omamných látek - údajně snědl makovník.) Obě léčby na sebe navazovaly. Včera, kdy byl již asi tři týdny doma z léčeby v Havlíčkově Brodě jsme mu udělali test na drogy a přiznal se k požití extáze. Nevíme nyní, jak k synovi přistoupit v tom směru, zda jej nechat doma a poté aby navštívil místní AT poradnu, kam je objednán na 5.1.2015, nebo aby šel z domu na ubytovnu, případně do azylového domu.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pokud jste v průběžném kontaktu s ambulantní odbornou pomocí (což je skvělé) doporučuji vše kolem nových událostí probrat v osobním kontaktu právě tam.
Uvádíte, že je syn objednaný na 5. ledna. Můžete se s tímto pracovníkem (kam syn dochází), spojit i Vy a konkrétněji, se poradit, jaké vhodné kroky nadále zvolit. Synovu situaci lépe zná a má více ucelených informací celkově.
Mrzí mi, že se situace asi pro Vás, potažmo pro syna, zatím moc nelepší, ale bohužel, někdy bývá cesta k trvalé abstinenci klikatá a vede přes opakované recidivy. S tím vším se dá, ale pracovat. Rozhodně je rozumné být v kontaktu s odbornou pomocí.
Netuším, zda byla synovi nabídnuta léčba v některé terapeutické komunitě. Vzhledem k délce pobytu (léčba trvá cca od 6ti měsíců až jeden rok) bývá pro uživatele návykových látek dosti často stěžejním momentem. Nejenom pro délku pobytu, ale i pro způsob práce s klientem. V komunitách se dle mého názoru lépe připraví na běžný život a různé rizikové situace, které po léčbě samotné přichází.
Pro Vaši lepší představivost, o čem léčba v terapeutické komunitě je, se můžete podívat například sem: http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-mladistvych/nase-cile.html (pokud by Vás k tomu něco dále zajímalo nebo jste měli doplňující dotazy, klidně napište znovu).
Zatím se mějte hezky, budu ráda, když dáte vědět, jak se vše dál vyvíjí. Všem přeji dostatek sil.
S pozdravem MK