abstinencni syndrom
Sportak
Dobry den. Mam takovy problem. Nekolik let uz piju alkohol a myslel jsem si, ze to mam pod kontrolou. Ale opak je pravdou. Telo si vzdycky reklo cim dal vic. Doslo to ted az do bodu, ze kdyz se snazim prestat, uz se nejedna o kocovinu, ale mam hrozne stavy. Spat muzu jen po urcite ,,davce\" a to jen treba hodinu. Pak me vzbudi nepopsatelna uzkost, rychly tep a jakobych mel hrudnik svazany obruci. Uleva prijde samozrejme po dalsim napiti. Chci s tim skoncit, ale nechci do lecebny. Existuje nejaky zpusob? Nebo jen musim abstak vydrzet a pak to prejde? Prosim, poradte mi. Dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Dobře, že píšete. Dle toho co uvádíte, to není už jen ,,legrace". S největší pravděpodobností jste již ve fyzickém návyku. Do jaké míry je Vaše závislost rozvinuta a do jaké míry se abstinenční syndrom může rozvinout, bohužel nelze poznat na dálku přes internet a bez vyšetření odborným lékařem. Proto bych doporučila, abyste co nejdříve vyhledal odbornou pomoc v místě bydliště. Nemusí to nutně znamenat, že musíte nastoupit do léčebny na pobyt, některé případy lze vyřešit i ambulantní formou. Ale je nezbytné, aby Vás viděl specializovaný lékař a ten Vaši situaci a zdravotní stav posoudil.
Asi nemusím připomínat, že průběžným ,,přepíjením" možná na chvíli odeženete nepříjemné stavy, ale svou závislost tím zdaleka neřešíte, pouze prohlubujete. Čím déle to bude trvat, tím to pak bude nepříjemnější...
Netuším, kde žijete. Pokud nevíte kam si u Vás zajít, napište znovu a uveďte, jaká větší města máte v dobré dostupnosti nebo se sám můžete podívat sem: www.drogy-info.cz . V rubrice Mapa pomoci zadat kraj - město a druh (v tomto případě AT ambulance nebo Psychiatrická péče).
Mějte se hezky. Budu ráda, když dáte vědět, jak to s Vámi dál vypadá a zda jste se na pomoc obrátil. Přeji dostatek sil, věřím, že to zvládnete!
S pozdravem MK