lokju
lucie
ano, chápu, promiňte. jsem blbka. jde o visusl snow a nemají to jenom lidi, co užívali. nezná to ani většina očařů. bohužel na to není lék. trpí tím jen pár lidí, ale o to jsou zoufalejší. přítel k tomu má ještě průvan v uších kdykoli se pohne. na ty oči si začal zvykat. uši jsme nikde nenašli...děkuju moc a ještě jednou se omlouvám.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Co se týče visual snow, do doby, než jste zaslala svůj dotaz, jsem se s ničím podobným u bývalých uživatelů drog nesetkala. Pouze jako příznak při akutní intoxikaci halucinogeny nebo THC, případně po delší jízdě na stimulantech, jako důsledek únavy a nevyspání. Ale pokud přítel v současnosti pervitin užije třikrát do roka, jak jste psala v předchozím dotazu, tak to s tím nejspíš souviset nebude. I když - užívání jakýchkoli návykových látek rozhodně není ani ochranným faktorem. Na jeho místě bych se s pervitinem zkusila rozloučit úplně (nejen tedy kvůli jeho současným potížím, ale i jiným rizikům, zejména pro jeho duševní zdraví - zvlášť když nyní asi není ve velké psychické pohodě).
Píšete, že se to poslední dobou zhoršuje - v tom případě bych znovu vyrazila k lékaři, jestli za tím skutečně není něco dalšího. Ten tinnitus (šumění, pískání v uších) a další projevy týkající se sluchu, se podle informací, co jsem dohledala, s visual snow často pojí. Fenomén je spojován s migrénou, s chemickou nerovnováhou v mozku, nedostatkem některých vitamínů, s infekčními chorobami, které mají vliv na nervovou soustavu (borelioza) nebo s psychiatrickým onemocněním (zejména úzkosti, posttraumatické stavy).
Pokoušela jsem se k tomu dohledat nějaké informace i v odborném tisku, a narazila na tento článek (je to bohužel v AJ), ve kterém se právě souvislost s užíváním drog a následně rozvojem "visual snow" neprokazuje.
http://www.medpagetoday.com/MeetingCoverage/AAN/32416
a neformální překlad zde: http://www.visualsnow.wz.cz/vyz.htm.
Obávám se, že Vám asi nemám jak pomoci. Zkušenost s tímto fenoménem u uživatelů nemáme, a patrně ani užívání drog není příčinou tohoto stavu. Mohla bych jedině zkusit doporučit návštěvu psychiatra - pokud jste z Prahy, tak bych kontaktovala kolegu MUDr. Jakuba Minaříka. Případně doporučuji test na infekční choroby, pokud ho ještě neabsolvoval, aby se vyloučilo onemocnění typu boreliózy.
Kdyžtak se ještě ozvěte, pokud byste myslela, že by psychiatrická pomoc mohla něco osvětlit, případně partnerovi aspoň poskytnout nějakou podporu v jeho situaci. Poslala bych Vám kontakt a informovala kolegu, že byste se na něj obrátili.
Přeji hodně štěstí.