Alkoholismus?
Adéla
Dobrý den, mám strach o svého strýce.Pije každý den několik piv občas i panáky. Mnohdy zavítá i do hospody ze které se vrací často hodně opilí. K tomu ještě začal kouřit marihuanu a já se vážně bojím o jeho zdravotní stav. Takto pije něco kolem 5 měsíců dostanu ho z toho nebo už je v konečném stádiu u kterého pomůžou jen odborníci? Děkuji za odpověd Adéla

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nebála bych se zatím ani tolik o jeho zdraví (to až později), ale spíš o jeho psychiku a celkový životní standard, který takovým způsobem může jít rychle dolů. Z tak stručnho popisu se opravdu nedá říct, jak vážně na tom je, ani co by mu pomohlo, natož jestli na to stačíte Vy. Není jasné jak úzký spolu máte vztah, zda spolu bydlíte, jak často se vidíte, jaké má rodinné zázemí, práci atd.
To všechno hraje roli, pokud chce člověk blízkou osobu motivovat k nějaké změně. Doporučila bych tedy spojit se s těmi, kdo jsou mu nejbližší a společně vyyslet plán, jak dál. Nejlépe ještě za pomoci nějakého odborníka, který by Vám poradil.